Μενού
  • Α-
  • Α+

Πώς μπορούν οι Έλληνες μουσικοί να αναδειχθούν στην Ελλάδα και το εξωτερικό; Πόσο μεγάλο κοινό έχει το ελληνικό Hip-Hop και ποιες είναι οι νέες τάσεις στην Ελληνική μουσική; Υπάρχει ισορροπία των φύλων στη μουσική βιομηχανία; Τι κοινό έχουν το Spotify, το Bandcamp και το Clubhouse;

Πώς χτίζεται μία μουσική καριέρα μέσω του Tik Tok; Τι είναι τα Copyrights, τι είναι τα Royalties, πώς λειτουργούν και τι σχέση έχουν με τη blockchain τεχνολογία; Αυτά τα ερωτήματα και πολλά ακόμη, θα απαντηθούν στο Athens Music Week, που διοργανώνεται από τις 22 έως τις 26 Ιουνίου, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Οι διοργανωτές του showcase festival και music conference, Περό Γιώργος (Founder Athens Music Week), Ζουγανέλης Αντώνης (Conference Director) και Μιράμπιτας Γιάννης (Marketing Director) μίλησαν στο Reader.gr και έδωσαν  πολύτιμα hints για όσα πρόκειται να συμβούν.

1. Σε ποιους απευθύνετε το Athens Music Week και τι συνεπάγεται η Hybrid Edition για όσους συμμετέχουν;  

Γ.Π: Το AMW απευθύνεται σε νέους ή ανερχομένους καλλιτέχνες, επαγγελματίες της Μουσικής αλλά και του ευρύτερου τομέα των Πολιτιστικών και Δημιουργικών Βιομηχανιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Πάνω από όλα όμως, απευθύνεται στους λάτρεις της Μουσικής!

Στις φετινές εκδηλώσεις συμμετέχουν 60 εκπρόσωποι της μουσικής βιομηχανίας από την Ελλάδα και άλλες 17 χώρες, ενώ συμμετέχουν επίσης 19 ανερχόμενοι και καταξιωμένοι καλλιτέχνες από την Ελλάδα και 10 ακόμη χώρες. 

Το πρόγραμμα που συνδυάζει την φιλοσοφία ενός Showcase Festival και ενός Μουσικού Συνεδρίου εμπεριέχει συναυλίες, παρουσιάσεις καλλιτεχνών, διαλέξεις, εργαστήρια, webinars και θεματικές συζητήσεις γύρω από τη μουσική, ,την τεχνολογία, την ψυχαγωγία, την πολιτιστική κληρονομιά, την καινοτομία κ.α.

Όλα αυτά μαζί, συνυπάρχουν, σε απόλυτη ισορροπία, μέσα σε ένα “υβριδικό” περιβάλλον που υποστηρίζει την δημιουργικότητα, προωθεί την επιχειρηματικότητα, τη συνεργασία και την κοινωνική συνοχή. Πάνω από όλα, αποτελεί μια πλατφόρμα για δικτύωση, επαγγελματική κατάρτιση, ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων, αλλά και μια πολύ καλή αφορμή για νέες συνεργασίες ή απρόσμενες μουσικές ανακαλύψεις.

2. Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε στη φετινή διοργάνωση, με δεδομένο τους περιορισμούς του covid-19 και τη γενικότερη κοινωνική/οικονομική κατάσταση;

Γ.Μ: Πραγματικά, δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω! Μάλλον, το γεγονός ότι όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρχε κάποιο ξεκάθαρο πλαίσιο διεξαγωγής των πολιτιστικών εκδηλώσεων. Μια συνθήκη, η οποία αποτέλεσε σοβαρό τροχοπέδη στον προγραμματισμό των δράσεων και μας μετέφερε τεράστια πίεση στην οριστικοποίηση των bookings καλλιτεχνών/ομιλητών. Για το λόγο αυτό καταλήξαμε στη Hybrid edition, ακυρώνοντας τα φετινά events στα πλαίσια του Music & The City, ενώ παράλληλα βλέπαμε τη συντριπτική πλειοψηφία των φεστιβάλ παγκοσμίως να ακυρώνονται για 2η χρονιά λόγω της πανδημίας.  

3. Πόσο εύκολο είναι να έχεις ομιλητές από κορυφαία μουσικά brands όπως πχ το Spotify, σε ενά Ελληνικό συνέδριο;

AZ: Η περίπτωση της Ελλάδας είναι ιδιαίτερη. Το music industry, αν και μικρό σε σχέση με τα μεγάλα κράτη της Ευρώπης, είναι ενεργό και οι Έλληνες επαγγελματίες που εμπλέκονται σε αυτό έχουν πολύ καλή δικτύωση και επαφές με την υπόλοιπη Ευρώπη. Παρόλα αυτά, δεν υπήρξε ποτέ μία συνεπής σοβαρή προσπάθεια για τη δημιουργία ενός showcase φεστιβάλ και συνεδρίου όπως το Athens Music Week τα προηγούμενα χρόνια, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι μεγάλες εταιρείες στη μουσική να προβάλλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους κεντρικά στην ελληνική αγορά και στους έλληνες επαγγελματίες. Η ευκαιρία και το βήμα που δίνει το Athens Music Week λοιπόν σε εταιρείες και επαγγελματίες του εξωτερικού να βρουν το ελληνικό κοινό που θέλουν και να "συνομιλήσουν" με τους εμπλεκόμενους και τους λάτρεις του χώρου της μουσικής είναι μοναδική! Πιστεύω πως η συνεργασία του Athens Music Week με τα κορυφαία μουσικά brands θα είναι διαρκής και ακόμη πιο στενή τα προσεχή χρόνια.

4. Τι ακριβώς περιλαμβάνει το "Music & The City" στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Athens Music Week και πως προέκυψε; 

Γ.Π: Ένας από τους βασικούς στόχους του Athens Music Week είναι να τοποθετήσει την Αθήνα στο διεθνές χάρτη των συνεδρίων και φεστιβάλ της μουσικής βιομηχανίας, δημιουργώντας ένα νέο πόλο έλξης σε τουριστικό επίπεδο. Μαζί με το Φεστιβάλ και το Συνέδριο, η ενότητα του "Music & The City" έρχεται να συμπληρώσει τους στόχους της τουριστικής εμπειρίας δίνοντας ερεθίσματα σε Έλληνες ή ξένους επισκέπτες, ώστε να ανακαλύψουν την πολιτιστική κληρονομιά, τη νυχτερινή ζωή και τα ανεξερεύνητα μονοπάτια της Αθήνας.

Το πρόγραμμα που απευθύνεται στο ευρύ κοινό και σε λάτρεις της μουσικής συνδυάζει την μουσική μαζί με τις τέχνες και μεταξύ άλλων την γαστρονομία, θέματα κοινωνικής και δημιουργικής οικονομίας, και περιλαμβάνει συζητήσεις, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, εκθέσεις, διαλέξεις, συναυλίες και πολιτιστικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται και από άλλους φορείς κατά τη διάρκεια του Athens Music Week.

Φέτος, λόγω των υγειονομικών περιορισμών δε θα πραγματοποιηθούν αντίστοιχες εκδηλώσεις, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι η πιλοτική προσπάθεια – προ κορωνοϊού τον Ιούνιο του 2019- υποστηρίχτηκε από το Υπουργείο Τουρισμού, τον Ελληνικό  Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και έγινε πράξη σε συνεργασία με φορείς και δίκτυα όπως μεταξύ άλλων από τον Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, το Ελληνικό δίκτυο της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής και εμβληματικούς χώρους εκδηλώσεων όπως το Romantso, το Athenaeum και το Impact Hub Athens.

5. Πόσο σημαντική είναι η συμμετοχή στα φεστιβαλικά showcases, στην εξέλιξη ενός νέου καλλιτέχνη;

Γ.Μ: Η αξία της συμμετοχής σε ένα showcase festival είναι πολύτιμη και μοναδική, για έναν καλλιτέχνη ή συγκρότημα. Πέραν της ευκαιρίας που έχεις, στο να προβληθείς σε ένα εξαιρετικά στοχευμένο κοινό επαγγελματιών της μουσικής (bookers, label managers, event planners, media specialists κλπ), παράλληλα αποκτάς και εμπειρία σε θέματα marketing, δημοσίων σχέσεων ή παραγωγής. Όλη αυτή η pre-post event διαδικασία, βοηθάει τους νέους καλλιτέχνες στο να αναδείξουν τη δουλειά και το ταλέντο τους, με ποικίλους τρόπους στην Ελλάδα ή το εξωτερικό. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι πολλοί καλλιτέχνες όπως οι White Stripes, M.I.A., Shame, Grimes κ.α. εκτόξευσαν την καριέρα τους, μετά την εμφάνισή τους  σε επιλεγμένα showcases. 

6. Στην Ελλάδα το hip hop ακολουθεί ανοδική πορεία. Είναι η νέα τάση της ελληνικής βιομηχανίας και το μέλλον της;

Α.Ζ: Ήταν, είναι και θα είναι πάντα το πιο αληθινό, επαναστατικό και δυνατό ρεπερτόριο στην Ελλάδα και στον υπόλοιπο κόσμο, με το πιο πιστό και ταγμένο κοινό στη σύγχρονη εποχή. Τα τελευταία χρόνια αυτό μεταφράζεται και σε νούμερα στα charts, στις πωλήσεις, στο radio airplay (μόνο στο εξωτερικό - εδώ έχει γίνει banned), στους τζίρους των εταιρειών, στα live shows, στο merch και γενικότερα η hip hop έχει κατακλύσει όλο το φάσμα της show business. To rap, από το 1979 και μετά, υπήρχε πάντα μέσα στην παγκόσμια δισκογραφία ως ένα από τα πιο πρωτοπόρα και κορυφαία είδη μουσικής, αλλάζοντας κάθε φορά πρόσωπο, ανάλογα με την εποχή και τις τάσεις. Η Hip hop θα είναι πάντα σταθερή αξία στη μουσική και ειδικά σε περιόδους κρίσης, κοινωνικής ανισότητας και πολιτικής αδικίας.

7. Είναι η εικονική πραγματικότητα το μέλλον των συναυλιών;

Γ.Μ: Παρότι κανείς δεν μπορεί να προβλέψει σε απόλυτο βαθμό το μέλλον, σίγουρα θα αποτελέσουν σημαντικό μέρος των events στα επόμενα χρόνια. Τόσο στο χώρο του αθλητισμού όσο και στη μουσική βιομηχανία οι virtual reality (VR) -  augmented reality (AR) - mixed reality (MR) εκδηλώσεις αποτελούν αναμφισβήτητο trend. Παρόλαυτά, οι ρυθμοί ανάπτυξης παραμένουν χαμηλοί κυρίως λόγω του υψηλού (τεχνολογικού) κόστους αλλά και της συνθετότητας σε θέματα διαχείρισης δικαιωμάτων ή ανεύρεσης περιεχομένου.

Σε μερικά χρόνια, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει μια οικονομική εναλλακτική λύση για όσους δεν μπορούν να ταξιδέψουν σε άλλες χώρες, προκειμένου να δουν την αγαπημένη τους μπάντα από κοντά. Αντίστοιχα, θα μπορούμε να αναβιώσουμε ιστορικά live shows καλλιτεχνών πού δεν είναι πλέον κοντά μας. Προσωπικά, θεωρώ ότι η εμπειρία ενός Live δεν μπορεί να συγκριθεί με οτιδήποτε "virtual", χωρίς να μειώνω την ιδιαιτερότητα ή τις ανάγκες πού μπορεί να καλύπτει μια παρόμοια εμπειρία. 

8. Ποια θα είναι τα μέτρα ασφαλείας για τον covid-19, στο μεγάλο event (AMW Live Stage) που θα πραγματοποιηθεί ζωντανά στην Τεχνόπολη;

Α.Ζ: Η μεγάλη Live βραδιά του Athens Music Week, αποτελεί και το closing event του φεστιβάλ και δίνει τον hybrid χαρακτήρα στη φετινή διοργάνωση. 1000 θεατές θα καταφέρουν να παρακολουθήσουν από κοντά τα πιο γνωστά ονόματα των ανερχόμενων Ελλήνων τραγουδοποιών στην αυλή της Τεχνόπολης ενώ όλοι οι υπόλοιποι μπορούν να παρακολουθήσουν τις συναυλίες μέσω από το δωρεάν Live Streaming στο site του athensmusicweek.gr. Η Τεχνόπολη έχει αποδείξει από την αρχή της πανδημίας, πως με ένα σωστό πρωτόκολλο λειτουργίας, μία καλά κουρδισμένη ομάδα παραγωγής και τη θετική μας ενέργεια, ο πολιτισμός και οι εκδηλώσεις μπορούν να μείνουν ανοικτά και κανένας εργαζόμενος ή μέρος του κοινού να μην κινδυνεύσει. Τα μέτρα που θα τηρούνται κατά τη διάρκεια της συναυλιακής βραδιάς του AMW και το κοινό θα πρέπει να γνωρίζει είναι:  

- Λειτουργία δύο εισόδων/εξόδων (Ιάκχου / Περσεφόνης)

- Δημιουργία ειδικής σήμανσης ασφαλών διαδρομών εισόδου – εξόδου, αναμονής εκτός του χώρου και αναμονής σε αναγκαία σημεία εντός του χώρου 

- Τήρηση αποστάσεων 1,5 μέτρων κατ’ ελάχιστον σε όλες τις

διαδρομές τόσο μέσα στο χώρο

- Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το προσωπικό που κινείται στο χώρο

- Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το κοινό κατά την είσοδο και έξοδο

- Χρήση μόνο ηλεκτρονικών αριθμημένων εισιτηρίων 

- Διαχείριση κοινού με βοήθεια ταξιθετών για τη ρύθμιση ροών

- Καθημερινή απολύμανση της σκηνής και του χώρου

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA