Μενού
  • Α-
  • Α+

Μαχαιριά στην τσέπη του καταναλωτή είναι πλέον οι τιμές της αμόλυβδης με τα έξοδα σε ετήσια βάση να σοκάρουν και το καθημερινό κυνήγι χαμηλής τιμής να οδηγεί σε αδιέξοδο, καθώς δεν υπάρχει πρατήριο στην Αθήνα κάτω από τα 2,30 ευρώ και στην νησιωτική Ελλάδα κάτω από 2,70€. 

Διαβάστε ακόμηFuel Pass: Τέλος για το επίδομα βενζίνης - Κλείνει η πλατφόρμα

Για double score οδεύει ολοταχώς η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης. Από 1,57€ το 2021 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, βρίσκεται τώρα στα 2,30 ευρώ, ενώ η πρόβλεψη για τους επόμενους μήνες αγγίζει το εφιαλτικό ποσό των 3 ευρώ. Την ίδια ώρα, όλο και πιο κοντά στα τρία ευρώ ανά λίτρο βρίσκεται η Κρήτη, που είχε τιμή λίτρου 1,67€ το 2021 και πάνω από 2,35€ το 2022.

Σε ετήσια βάση ένα μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο που ήθελε από 2.355 στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη το 2021 για όλη την χρονιά με ενσωματωμένη την πρόβλεψη για αμόλυβδη ως 3 ευρώ θα κάψει ως 3.975 το 2022 και στην Κρήτη από 2.505 θα πάει στα ως 4.012,50 ευρώ. Η αύξηση στην τσέπη ανάλογα με το πότε και πόσο θα φτάσει η αύξηση  είναι από 1.095 ως 1.620 για την Θεσσαλονίκη και από 1.020 ως 1.507 στην Κρήτη δηλαδή πάνω από δύο μισθοί. Σε αυτά πρέπει να υπολογιστούν και τα υπόλοιπα αυξημένα κόστη, όπως τα σέρβις, τα λάστιχα και οι τακτικές αλλαγές λαδιών.

«Αυτή τη βδομάδα η τιμή της βενζίνης μπορεί να φτάσει στα 2,40 ευρώ το λίτρο»

«Οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξητική τάση εδώ και πολύ καιρό. Από την 1η Μαΐου η τιμή της αμόλυβδης έχει αυξηθεί 23 λεπτά στα διυλιστήρια, αύξηση που ακόμα δεν έχει περάσει στα πρατήρια», ανέφερε ο κ. Κιουρτζής.

«Αυτή τη βδομάδα θα δούμε μια τιμή σίγουρα πάνω από τα 2,30 ευρώ το λίτρο, και θα αγγίζει τα 2,40. Όταν η τιμή στο διυλιστήριο είναι στα 2,24 ευρώ, μια φυσιολογική τιμή στο πρατήριο θα είναι γύρω στα 2,40. Ο πρατηριούχος έχει χάσει 50% της δυναμικής των κεφαλαίων του», πρόσθεσε ο ίδιος.

Fuel pass: Σκέψεις για νέο επίδομα βενζίνης

Στο μεταξύ, ο υπουργός Ανάπτυξης Αδωνις Γεωργιάδης είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο του έκτακτου επιδόματος βενζίνης. Για το ενδεχόμενο μείωσης φόρων στα καύσιμα είχε αναφέρει χαρακτηριστικά: «Εμείς έχουμε πάρει το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό μέτρο ενίσχυσης για το ρεύμα σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, με πολύ μεγάλη διαφορά. Δεν υπάρχει καμία χώρα στην Ευρώπη που να πληρώνει για το ρεύμα αυτά που πληρώνει η Ελλάδα».Όσον αφορά στη μείωση του φόρου στα καύσιμα, το έχουν πράγματι κάνει ορισμένες Ευρωπαϊκές χώρες, όχι όμως οι περισσότερες, τέσσερις χώρες έχουν κάνει. Οι υπόλοιπες δεν το έχουν κάνει για τους ίδιους λόγους που δεν το κάνουμε και εμείς».

«Είμαστε από πάνω μήνα, μήνα και βλέπουμε την εξέλιξη. Πιστεύω πως τελικά ναι», είπε ο υπουργός. Σημειώνεται, πάντως, ότι απαιτούνται σημαντικά ποσά για να δοθεί αποτελεσματική ανάσα σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Με την μέση τιμή της βενζίνης να έχει ξεπεράσει πανελλαδικά το δυσθεώρητο επίπεδο των 2,2 ευρώ το λίτρο, η επιδότηση του fuel pass που φτάνει κατά μέγιστο έως τα 55 ευρώ για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στα νησιά και μάλιστα για ένα τρίμηνο δεν είναι εύκολο να κριθεί επαρκής» ανέφερε.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA