Μενού
  • Α-
  • Α+

Στο τραπέζι της κυβέρνησης βρίσκεται το σχέδιο για «διόδια με το χιλιόμετρο», όπως ανέφερε σήμερα, Σάββατο (26/11) στην εκπομπή του Open «Τώρα Μαζί» ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο κ. Καραγιάννης, «έχουμε σκεφτεί σχέδιο για διόδια με το χιλιόμετρο» ενώ παράλληλα γνωστοποίησε πως «αμέσως το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε το σχέδιό μας για αυτό αλλά και πώς θα γίνει αναλογική η ηλεκτρονική χρέωση διοδίων. Δεν μπορεί όμως να γίνει στην Αττική Οδό αυτό. Η Αττική Οδός είναι ένας υπεραστικός αυτοκινητόδρομος, άρα ουσιαστικά εξυπηρετεί και υπερτοπικές συνδέσεις».

«Δεν μπορούμε να το κάνουμε στην Αττική Οδό αυτό», επανέλαβε ο υφυπουργός και είπε πως «σε όλους τους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους αυτή τη στιγμή επεξεργαζόμαστε ένα σχέδιο και με την ηλεκτροφόρτιση και με τα ηλεκτρονικά και αναλογικά διόδια το οποίο το αμέσως επόμενο διάστημα η κυβέρνηση θα το ανακοινώσει». Και συνέχισε λέγοντας πως αυτό που εξετάζεται είναι αναλογικά όσα χιλιόμετρα διανύει ο ιδιοκτήτης ΙΧ τόσο ακριβώς να πληρώνει.

Στην ερώτηση εάν αυτό θα έχει κάποιο κόστος 0,10 το χιλιόμετρο, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε: «Αυτό αφήστε να το δούμε γιατί αυτό έχει σχέση με τις συμβάσεις που αυτή τη στιγμή είναι σε ισχύ. Οι συμβάσεις δεσμεύουν το ελληνικό δημόσιο, έχουν επικυρωθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και από το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Οπότε η τροποποίηση οποιοδήποτε συμβάσεων απαιτεί να έρθουμε σε μια συμφωνία και με τους παραχωρησιούχους αλλά και η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να τα εγκρίνει» ενώ επισήμανε πως το υπουργείο δουλεύει αυτή τη στιγμή ένα σχέδιο το οποίο και θα ανακοινωθεί από την κυβέρνηση το αμέσως επόμενο διάστημα.

«Διόδια με το χιλιόμετρο»: Μπορεί να εφαρμοστεί και το 2023

Επίσης, ρωτήθηκε εάν αυτό μπορεί να ισχύσει και το 2023.  «Αφήστε να κάνουμε τις ανακοινώσεις. Την κατάλληλη στιγμή θα τα ανακοινώσουμε. Εμείς δεν ανακοινώνουμε τίποτα χωρίς να το έχουμε μελετήσει», απάντησε και ξεκαθάρισε πως «στο υπουργείο Υποδομών τα τελευταία 3, 5 χρόνια τηρούμε ένα ευαγγέλιο: Όταν είμαστε απόλυτα σίγουρα για κάτι, τότε το ανακοινώνουμε. Ολα τα έργα εκτελούνται με χρονοδιαγράμματα. Το τελευταίο διάστημα παραδίδουμε έργα νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματα μας, οπότε θέλουμε να έχουμε και εξασφαλισμένες πιστώσεις και όλες οι χρηματοδοτήσεις μας θέλουν να έχουν μια υπευθυνότητα και μια συνέπεια  προκειμένου να αντιμετωπίσουμε όλα τα σοβαρά ζητήματα που έχουν άμεση σχέση με τη ζωή του πολίτη».

Αττική Οδός:  Τον Οκτώβριο του 2024 θα ισχύσει η μείωση των διοδίων

Παράλληλα, ο Γιώργος Καραγιάννης μίλησε και για το θέμα της μείωσης των διοδίων στην Αττική Οδό. Οπως είπε τα διόδια θα μειωθούν στην Αττική Οδό στα 2,50 ευρώ από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα «μόλις τελειώσει η υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης. Αυτό αφορούσε τη νέα σύμβαση παραχώρησης που θα ξεκινήσει τον Οκτώβριο του 2024».

Υπενθύμισε δε πως «χθες ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τη μείωση των διοδίων στα 2,50 ευρώ. Είναι μια απόφαση που έχει παρθεί σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο. Αυτή την περίοδο και σε αυτές τις συνθήκες που το κόστος διαβίωσης έχει ανέβει όλο αυτό το διάστημα, η κυβέρνηση αποφάσισε ότι ένας δρόμος που είναι πάρα πολύ σημαντικός για όλο το κυκλοφοριακό της Αττικής θα πρέπει να κάνουμε μια ελαφρά μείωση των διοδίων, εφόσον έχει αποσβεστεί κιόλας αυτός ο δρόμος »

Επισήμανε δε πως η τιμή των 2,50 ευρώ θα ισχύσει στα διόδια της Αττικής οδού από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της νέας σύμβασης παραχώρησης. «Οπου μας δίνεται δυνατότητα κάνουμε μείωση, όπου μας δίνεται η δυνατότητα συμβατικά προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τα διόδια. Αυτό είναι μια διαρκής διαπραγμάτευση που κάνει η κυβέρνηση με τους παραχωρησιούχους με τις διαχειρίστριες εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων ώστε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τους χρήστες» σημείωσε μεταξύ άλλων.