Μενού
  • Α-
  • Α+

Πλάνο για αναλογική – ηλεκτρονική χρέωση και επιβολή διοδίων «με το χιλιόμετρο» επεξεργάζεται η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Μεταφορών, που θα αφορά σχεδόν στο σύνολο των «κλειστών» οδικών αξόνων που συνδέονται με συμβάσεις παραχώρησης. Με την Αττική Οδό να αποτελεί, ως γνωστόν, μια ξεχωριστή περίπτωση καθώς το κόμιστρο ανά διέλευση θα μειωθεί στα 2,5 ευρώ από 2,80 ευρώ σήμερα, από την πρώτη μέρα ισχύος της νέας σύμβασης παραχώρησης, θεωρητικά τον Οκτώβριο του 2024.

Μένει να φανεί αν το σχέδιο αυτό σχετίζεται και με δράσεις όπως ο παλιός διαγωνισμός για την εφαρμογή ηλεκτρονικών διοδίων ύψους 300 εκατ. ευρώ (μέσω ΣΔΙΤ, με πόρους και από το Ταμείο Ανάκαμψης), τις πληροφορίες για πιθανή εφαρμογή μοντέλου ηλεκτροκίνησης (με έξοδα παραχωρησιούχων η κατασκευή – λειτουργία σταθμών φόρτισης κ.α.) στους αυτοκινητόδρομους με αντάλλαγμα την παραχώρηση κάποιου οφέλους στους ιδιώτες (π.χ. χρονική παράταση σύμβασης) αλλά και με άλλες παραμέτρους όπως για παράδειγμα τα σενάρια για ευρύτερες επαφές μεταξύ κυβέρνησης – παραχωρησιούχων για τις συμβάσεις παραχωρήσεων που περιλαμβάνουν αρκετά ζητήματα (από την αλλαγή στις τιμές διοδίων λόγω και του πληθωρισμού έως την αναδιαπραγμάτευση – αναδιάρθρωση δανείων των εταιρειών παραχώρησης κ.α.).

Διαβάστε τη συνέχεια στο Insider