Μενού
super market
Σούπερ Μάρκετ | Eurokinissi/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
  • Α-
  • Α+

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κώστας Σκρέκας, προχώρησε σε εξειδίκευση των μέτρων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σχετικά με την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, ο κ. Σκρέκας ανακοίνωσε «τέσσερα δραστικά μέτρα» που έχουν στόχο την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων οι τιμές των οποίων είναι αυξημένες στη χώρα μας, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Τα μέτρα κατά της ακρίβειας

Αναλυτικά, ανακοίνωσε: 

  1. Μείωση κατά 30% των παροχών των προμηθευτών προς τα σούπερ μάρκετ, ώστε η μείωση αυτή να μεταφερθεί στην τελική τιμή καταναλωτή. Το μέτρο αφορά τις κατηγορίες απορρυπαντικά καθαριστικά, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες. Ο έλεγχος της εφαρμογής του μέτρου που θα νομοθετηθεί άμεσα θα γίνεται από τη ΔΙΜΕΑ και ως βάση των παροχών θα χρησιμοποιηθεί ο μέσος όρος των εκπτώσεων της τελευταίας κλεισμένης χρήσης των εταιρειών.

  2. Αποτρέπονται αδικαιολόγητες ανατιμήσεις σε προμηθευτές. Δεν θα μπορούν να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες όταν τα προϊόντα έχουν ανατιμηθεί εντός του προηγούμενου τριμήνου. Ως βάση θα χρησιμοποιηθεί η σημερινή τιμή.

  3. Καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι (σε όλο το λιανεμπόριο) για οπωροκηπευτικά και κρέατα. Οι προμηθευτές θα πωλούν σε καθαρές τιμές και θα προβλέπεται πιστωτικό τιμολόγιο έως 3% για επιστροφή προϊόντων ή για φύρα προϊόντος. Σημειώνεται ότι το μέτρο είμαι μόνιμο.

  4. Επιβάλλεται πλαφόν στο μεικτό περιθώριο κέρδους για τα βρεφικά γάλατα. Το μεικτό περιθώριο αφορά στο άθροισμα του λειτουργικού κόστους και του εμπορικού κέρδους έως 7%. Σημειώνεται ότι έχουν ελεγχθεί ήδη δυο από τις τέσσερις εταιρείες που διακινούν βρεφικό γάλα στην Ελλάδα ενώ συνεχίζεται η έρευνα και στις άλλες δυο.

Ο υπουργός ανακοίνωσε πως από τις έρευνες που έχουν γίνει στην αγορά, έχουν επιβληθεί 1.865 πρόστιμα, συνολικής αξίας 13.416.000 ευρώ. 

 

Πρόκειται για δίκαια μέτρα, όπως υπογράμμισε ο κ. Σκρέκας, για να λήξουν οι συνθήκες που επέτρεπαν να θολώνει ο ανταγωνισμός και δυσκόλευαν το κριτήριο του καταναλωτή να επιλέξει.

Ο πρωθυπουργός, στην πρωινή του τοποθέτηση είχε αναφέρει πως στόχος είναι «να αντιμετωπιστούν χρόνιες στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά, που, δυστυχώς, έχουν γίνει εντονότερες ως αποτέλεσμα της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης και έχουν οδηγήσει στο απαράδεκτο φαινόμενο αντίστοιχα προϊόντα πολυεθνικών να πωλούνται πολύ ακριβότερα στην Ελλάδα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτό, προφανώς, δεν μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ανεκτό».

«Οι παρεμβάσεις μας στοχεύουν πρωτίστως σε καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30% και μεταφέροντας αντίστοιχα το όφελος στον καταναλωτή» συμπλήρωσε. 

Καταλήγοντας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσθεσε ότι «μας απασχολεί πολύ ως κυβέρνηση η οικονομική επιβάρυνση για τις νέες οικογένειες. Είναι κάτι το οποίο το οποίο έχουμε αντιμετωπίσει μέσα από μια σειρά μέτρων υποστήριξης των νέων οικογενειών».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA