Μενού
  • Α-
  • Α+

Στην πρώτη του περιοδεία ως υπουργός Τουρισμού, ο Βασίλης Κικίλιας επισκέφθηκε τη Μακεδονία και από τη Θεσσαλονίκη, έθεσε ως έναν από τους βασικούς στόχους του -κάτι για που δεν ήταν στα SOS- και αναφέρομαι στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και γενικότερα του θαλάσσιου τουρισμού

Διαβάστε ακόμη: Μαξιμιλιανός: Η «Αντωναροποίηση» Κύρτσου, τα δώρα στον Πλεύρη και ο Δένδιας στο Βερολίνο

Ένα κλάδο που σχεδόν εξαφανίστηκε μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, και όπως φαίνεται η κυβέρνηση, με προεξάρχοντα τα υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας σχεδιάζει μια σταδιακή, υπό προϋποθέσεις επιστροφή. Γιατί, όμως, έβαλε ο κ. Κικίλιας τόσο εμφατικά στον νέο τουριστικό χάρτη την κρουαζιέρα και ποια είναι τα επόμενα βήματα; Ας δούμε πρώτα τα δεδομένα. 

Σύμφωνα με έρευνα της διαΝΕΟσιςη Ελλάδα αν και αποτελεί τον 4ο δημοφιλέστερο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο με περισσότερες από 2 εκατ. αφίξεις τουριστών κάθε χρόνο, παραμένει στην 8η θέση των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε έσοδα από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ειδικών, η κρουαζιέρα φέρνει στη χώρα μας το 10% των τουριστών, αλλά μόνο το 3% των εσόδων

Φυσικά, οι επιπτώσεις από τη δραματική μείωση των δρομολογίων λόγω της πανδημίας δεν είχαν ως αποτέλεσμα μόνο το «εσωτερικό πλήγμα» στον κλάδο, αλλά και σε πολλές άλλες δραστηριότητες της οικονομίας, αν αναλογιστεί κανείς τόσο τα χρήματα που άφηναν οι εταιρείες για δραστηριότητες όπως η τροφοδοσία των πλοίων, όσο και τα χρήματα που άφηναν οι τουρίστες στα νησιά μας και στις περιοχές γύρω από τα λιμάνια. 

Το σχέδιο λοιπόν, όπως πληροφορείται το Reader έχει δύο άξονες:

Άξονας 1

Η ανάδειξη των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και σε home port (είναι το λιμάνι που ξεκινάει ή καταλήγει μια κρουαζιέρα) και hub. 

Πειραιάς: Μεγάλο Λιμάνι, μεγάλες αφίξεις 

H συμφωνία του υπουργού Τουρισμού, Βασίλη Κικίλια, με τη νορβηγική εταιρεία “NORWEGIAN” αποτυπώνει πως το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας πρέπει να προετοιμαστεί έγκαιρα για δυνατές αφίξεις. Μιλάμε για περισσότερα από 80 calls στον Πειραιά, 50 εκ των οποίων θα είναι home port, κάτι το οποίο συμβαίνει έπειτα από 5 χρόνια. 

Θεσσαλονίκη: Άυξηση 200%

Σύμφωνα με έρευνα του 2018, ένα μόνο νέο home port στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης με operation 20 εβδομάδων (15 Μαΐου-15 Οκτωβρίου) ενός πλοίου 2500 επιβατών θα επέφερε, γενικότερα πάνω από 13,5 εκατ. τζίρο που με ήπια μόχλευση θα μπορούσε να φτάσει πάνω από τα 33 εκατ. ευρώ τζίρο μόνο για την Θεσσαλονίκη. 

Η πλεονεκτική γεωγραφική θέση και οι οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις καθιστούν την πόλη έναν προορισμό που σε συνεργασία με το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» μπορεί να δώσει πραγματική ώθηση στην κρουαζιέρα, η οποία ήδη παρουσιάζει αύξηση 200.

Στα μέσα Δεκεμβρίου η ΟΛΘ Α.Ε. ανακοίνωσε ότι οι επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στη Θεσσαλονίκη για το 2022 καταγράφονται ήδη σχεδόν υπερτριπλάσιες, καθώς από 17 φέτος, διαμορφώνονται σε τουλάχιστον 49 για την επόμενη χρονιά και μάλιστα από 10 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας και 12 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια. Είναι σημαντικό πως τα δρομολόγια είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν στις 6 Μαρτίου 2022, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. 

Άξονας 2

Η διαχείριση της μεγάλης ζήτησης που υπάρχει στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη και η ανάδειξη εναλλακτικών προορισμών

Το στοίχημα είναι μεγάλο και αφορά την εικόνα των δημοφιλέστερων τουριστικών brand της Ελλάδας. Ήδη, το υπουργείο Τουρισμού έχει διενεργήσει σχετικές μελέτες για τη διαχείριση της μεγάλης ζήτησης που έχει ως αποτέλεσμα τον συνωστισμό πολλών κρουαζιεροπλοίων στα λιμάνια της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Θα μπορεί κάθε κρουαζιερόπλοιο να προσεγγίσει αυτούς τους προορισμούς; Όπως τόνισε ο κ. Κικίλιας: «Βεβαίως. Αλλά με τέτοια αλληλουχία, έτσι ώστε να μπορέσουμε ποιοτικά να προσφέρουμε στους επισκέπτες την τουριστική εμπειρία που θέλουμε και να μην επιβαρύνουμε τα νησιά μας και τους κατοίκους τους». Η προστασία αυτών των προορισμών, επιβάλλει την ανάδειξη νέων εναλλακτικών προορισμών. Είναι σαφές πως και ίδιοι επαγγελματίες της κρουαζιέρας ενδιαφέρονται για εναλλακτικούς προορισμούς, που έχουμε στη χώρα και στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνουν γνωστοί στους επισκέπτες. 

Οι δυο συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αποσκοπούν στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην αύξηση της τουριστικής κίνησης, στην ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης, στη βάση ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος. 

Το «κρουαζιέρα θα σε πάω» ίσως γίνει το no1 hit αυτό το καλοκαίρι.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA