Μενού
  • Α-
  • Α+

Τις έξι βασικές πολιτικές που προώθησε το υπουργείο Εργασίας σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ, με στόχο την αποτελεσματική εξυπηρέτηση 8 εκατομμυρίων πολιτών, παρουσίασε ο Κωστής Χατζηδάκης στην εκδήλωση του Υπουργείου με τίτλο «Αλλάζουν Όλα - Στην εξυπηρέτηση του εργαζόμενου, του άνεργου, του συνταξιούχου» αναφορικά με την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία του Πρωθυπουργού.

1,8 εκατομμύρια κλήσεις στο 1555

Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, σήμερα λειτουργούν πάνω από 200 ηλεκτρονικές υπηρεσίες στο σύνολο των φορέων του, ενώ πάνω από 260 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία 2,5 χρόνια. «Και αυτό είναι κοινωνική πολιτική στην πράξη», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης. Αναφορικά με τον ενιαίο τηλεφωνικό αριθμό εξυπηρέτησης 1555 για τον ΕΦΚΑ, τον ΟΑΕΔ και τον ΟΠΕΚΑ, από τον Ιούλιο του 2021 που τέθηκε σε λειτουργία  έχει δεχτεί 1,8 εκατομμύρια κλήσεις. Βεβαιωμένα και πιστοποιημένα το 98% των αιτημάτων έχει απαντηθεί, ενώ το 82% των πολιτών δηλώνει ικανοποίηση για την εξυπηρέτησή του, σύμφωνα με δύο έρευνες. Το κέντρο ξεκίνησε με 5.000 κλήσεις ημερησίως και τώρα δέχεται 20.000 ημερησίως.

Ερχεται το myΟΠΕΚΑlive και ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ

Περιγράφοντας τον σχεδιασμό του Υπουργείου από εδώ και πέρα, ο Υπουργός Εργασίας, προανήγγειλε την επέκταση των ψηφιακών υπηρεσιών myEFKAlive και myOAEDlive σε όλη την Ελλάδα και τη δημιουργία του myΟΠΕΚΑlive, που δίνουν τη δυνατότητα σε πολίτες απομακρυσμένων περιοχών και νησιών να εξυπηρετηθούν με βιντεοκλήση χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία τους και άρα η μετακίνησή τους στις κατά τόπους υπηρεσίες.

Επιπλέον, προανήγγειλε τη δημιουργία ψηφιακού δωματίου επικοινωνίας στον ΕΦΚΑ, που θα αφορά τους εν δυνάμει συνταξιούχους (εν αναμονή),  ώστε να λύνονται θέματα και να επιταχυνθεί περισσότερο ο χρόνος απονομής των συντάξεων. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου. Επίσης, ο Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε την ενίσχυση συνεργασίας ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ με τα ΚΕΠ, για να αυξηθούν οι συναλλαγές που θα μπορούν να παρέχονται μέσω ΚΕΠ. Ήδη μέσω της διασύνδεσής του έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από 3,8 εκατομμύρια  συναλλαγές την τελευταία διετία.

Ο ίδιος ανακοίνωσε τη διεύρυνση των υποθέσεων που θα χειρίζονται οι πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι και έθεσε ως στόχο όλες οι υπηρεσίες ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, ΟΠΕΚΑ να μπορούν να παρέχονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Σήμερα ο ΟΑΕΔ έχει ψηφιοποιήσει τις υπηρεσίες  του σε ποσοστό άνω του 905 και ο ΕΦΚΑ σε ποσοστό 60%.

«Η σημερινή εκδήλωση είναι αφιερωμένη στον πολίτη που ταλαιπωρείται δεκαετίες στις δημόσιες υπηρεσίες, που περνάει συχνά μια Οδύσσεια για να βγάλει άκρη. Η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι πρωτίστως κοινωνική πολιτική», τόνισε ο Υπουργός Εργασίας, χαρακτηρίζοντας χρέος της πολιτείας τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών μέσα από σύγχρονες υπηρεσίες που βάζουν τέλος στην τριτοκοσμική όπως είπε κατάσταση των κατεβασμένων τηλεφώνων και τις ουρές της ταλαιπωρίας στις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας.

Ο υπουργός Εργασίας τόνισε πως το 2020 στην έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη το 48% των παραπόνων του Δημοσίου αφορούσε μόνο στον ΕΦΚΑ. «Δυστυχώς έκανε αυτοδυναμία στα παράπονα. Υπήρχε μιθριδατισμός. Δεν μπορούσα να μείνω απαθής», σημείωσε ο Κωστής Χατζηδάκης, ενώ αναφερόμενος στην προσπάθεια επιτάχυνσης της απονομής των εκκρεμών συντάξεων είπε πως το 2021 έγιναν 224.000 απονομές, ρεκόρ όλων των εποχών.

«Δεν τα είπα αυτά για να πανηγυρίσουμε. Ήταν το αυτονόητο καθήκον μας να μετατρέψουμε την εξυπηρέτηση του πολίτη από τριτοκοσμικού χαρακτήρα σε σύγχρονοι ευρωπαϊκού χαρακτήρα υπηρεσία. Προβλήματα προφανώς συνεχίζουν να υπάρχουν. Έχουμε κάνει άλματα και είναι υποχρέωσή μας να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό προς τους ταλαιπωρημένους πολίτες», επισήμανε ο υπουργός.