Μενού
  • Α-
  • Α+

«Tο πλοίο θα σαλπάρει το βραδάκι... κρουαζιέρα θα σε πάω» έλεγε το τραγούδι κάπου στα μέσα της δεκαετίας του '90 και να που η κρουαζιέρα έγινα ξανά μόδα στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα, την οποία μέσα στον Ιούνιο επισκέπτονται πολλά κρουαζιερόπλοια από το εξωτερικό, αγγίζοντας ξανά τις προσεγγίσεις του 2019! Η δυναμική πορεία της κρουαζιέρας επέστρεψε και τα στοιχεία είναι εντυπωσιακά, ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με σχεδόν υπερτετραπλάσιες αφίξεις, σε σχέση με πέρυσι. «Τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ΟΛΘ είναι αναθεωρημένα προς τα επάνω. Από 180% που ήταν η αύξηση στις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων πριν από λίγες εβδομάδες, πλέον μιλάμε για αύξηση της τάξης του 250%. 

Διαβάστε ακόμη: Κικίλιας: Η Πάτρα στο επίκεντρο της επόμενης καμπάνιας Greekend

H Ελλάδα είναι το 5ο τουριστικό brand στον κόσμο και όχι τυχαία, αφού όλους τους προηγούμενους μήνες το υπουργείο Τουρισμού έκανε συμφωνίες με τους μεγαλύτερους tour operators, τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές εταιρείες, τις εταιρείες κρουαζιέρας και οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί της πορείας της κρουαζιέρας! Η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη έχει αύξηση 250% σε σχέση με το 2021 με τις αφίξεις από 17 πέρσι να ξεπερνάνε τις 60 φέτος από 12 διαφορετικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας, 6 στους 10 επιβάτες κρουαζιέρας έχουν επιστρέψει σε προορισμό που αρχικά επισκέφθηκαν με κρουαζιέρα. Τι πιο σημαντικό για μια πόλη να μπορεί να φέρνει ξανά και ξανά τους ταξιδιώτες της. Όταν ένα κρουαζιερόπλοιο καταπλέει στο λιμάνι, τότε απασχολούνται δεκάδες διαφορετικοί επαγγελματίες. Από τους επιχειρηματίες της εστίασης και τους εργαζόμενούς τους μέχρι τους εμπόρους και όσους νοικιάζουν αυτοκίνητα. Αυτές οι δαπάνες περνούν απευθείας στην πραγματική οικονομία, δίνοντας οξυγόνο στην κοινωνία.

Στο ερώτημα αν αυτά τα αποτελέσματα μπορούν να γίνουν ακόμη καλύτερα, απάντησε ο Ανδρέας Παπαμιμίκος που ως δικηγόρος, πρώην πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ και πρώην Γραμματέας της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, έχει τη δική του άποψη για όσα συμβαίνουν στην πόλη του:  

«Φυσικά και μπορούμε να πάμε ακόμα καλύτερα! Πιστεύω πως η Θεσσαλονίκη έχει ανεξάντλητες δυνατότητες, και ναι, η πολύ σημαντική και συστηματική δουλειά που έγινε και γίνεται είμαι σίγουρος ότι θα έχει και την ανάλογη συνέχεια. Το στοίχημα για μένα είναι να καταφέρουμε όχι απλά να κρατήσουμε τους ταξιδιώτες κρουαζιέρας μέσα στην πόλη, αλλά να τους καθοδηγήσουμε μέσα σε αυτήν. Θέλουμε οι επισκέπτες κρουαζιέρας να έχουν την περιέργεια να δουν την πόλη μας και περπατώντας την να επισκεφτούν τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, να γευτούν τη μοναδική γαστρονομία, να κάνουν ''στάσεις'' στις εμπορικές γωνιές μας.

Γιατί αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα. Ο επισκέπτης κρουαζιέρας με το που ''δέσει'' το πλοίο είναι επί της ουσίας μέσα στην πόλη. Μπορεί τις περισσότερες φορές να είναι ''ημερήσιοι'' επισκέπτες και να μην διανυκτερεύουν, αλλά αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό τμήμα της τουριστικής αγοράς της πόλης», είπε αρχικά ο κ. Παπαμιμίκος μιλώντας στο GRTimes.

Παράλληλα, ο κ. Παπαμιμίκος τονίζει ότι τίποτα δεν θα πρέπει να μείνει αναξιοποίητο, αφού η ανάπτυξη πολύγλωσσων info points όχι μόνο σε πύλες εισόδου αλλά σε βασικά σημεία με αναλυτικές πληροφορίες, ένα χρηστικό και «έξυπνο» digital map, θα καθοδηγεί τους τουρίστες της κρουαζιέρας ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους και τις προτιμήσεις τους: «Στόχος είναι όλοι οι αρμόδιοι φορείς να ενώσουν τις δυνάμεις τους ώστε η Θεσσαλονίκη να προσφέρει υπηρεσίες ώστε οι επισκέπτες κρουαζιέρας να βιώνουν την πόλη και να δίνουν προστιθέμενη αξία στην τοπική οικονομία».

Τέλος, ανάφερε πως ένα κρίσιμο πλεονέκτημα που έχει η αγορά της κρουαζιέρας σε σχέση με την υπόλοιπη τουριστική αγορά που βασίζεται στις παραλίες, είναι η δυνατότητα επέκτασης της σε 12μηνη διάρκεια: «Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο έφτασε στο λιμάνι στις 5 Φεβρουαρίου, πιο νωρίς από κάθε άλλη φορά. Είναι λοιπόν στο χέρι μας να δημιουργήσουμε μια νέα τουριστική εμπειρία που θα φέρει έσοδα και νέες θέσεις εργασίας που τόσο έχει ανάγκη η πόλη. Η Πολιτεία, οι αρμόδιοι φορείς πρέπει να το δούν οραματικά και μακροπρόθεσμα. Ως ένα project βιώσιμο και αναπτυξιακό που θα αποτελέσει το δικό του διακριτό κομμάτι στην εξωστρεφή ταυτότητα της Θεσσαλονίκης. Και το κρουαζιερόπλοιο να βρίσκεται διαρκώς μέσα στο λιμάνι μας».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA