Μενού
giorgos-papandreoy
Γιώργος Παπανδρέου | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Η χώρα βρίσκεται εν μέσω τριήμερου πένθους για τον άδικο χαμό τουλάχιστον δεκάδων συμπολιτών μας που έχασαν τη ζωή τους από τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη. Με αφορμή, λοιπόν, την συζήτηση που έχει ανοίξει για τα εγκληματικά λάθη που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το Reader προσπαθεί να ξετυλίξει το κουβάρι των όσων έχουν συμβεί, θεσμοθετηθεί, παραλειφθεί ή αγνοηθεί την τελευταία δεκαετία. 

Αρχής γενομένης από την πρώτη μνημονιακή κυβέρνηση με πρωθυπουργό τον Γιώργο Παπανδρέου και υπουργό Μεταφορών τον Δημήτρη Ρέππα, το Reader επικοινώνησε με άνθρωπο του υπουργείου που συμμετείχε στην τότε κυβέρνηση, αλλά θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του εν μέσω πένθους. Όπως επισημαίνει «βρήκαμε τον ΟΣΕ με έλλειμμα 10 δισ. ευρώ και μας έλεγαν ότι έπρεπε να κλείσει. Δεν τον συζητήσαμε ποτέ αυτό, διότι ήταν στην αρχή της οικονομικής κρίσης και θα έμεναν τουλάχιστον 2.000 εργαζόμενοι στον δρόμο». Προς επιβεβαίωση των όσων στοιχειοθετούνται παρακάτω από την πηγή του Reader, ο Σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, δήλωσε σήμερα: «Τα τρένα του 2012 ήταν πιο ασφαλή από σήμερα». 

Με αφορμή, λοιπόν,την εθνική τραγωδία στα Τέμπη τις 5 σημαντικές ενέργειες που έγιναν επί των ημερών του Δημήτρη Ρέππα, αλλά οι επόμενες κυβερνήσεις που ακολούθησαν δεν τις τήρησαν. Αναλυτικά: 

  1. Οικονομική ενίσχυση του ΟΣΕ μέσω του νόμου 3891/2010 που όριζε: Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα. Μέσω αυτού, θεσμοθετήθηκε να δίνονται ετησίως 120 εκατ. ευρώ τον χρόνο στον ΟΣΕ (70 εκατ. για την συντήρηση, 50 εκατ΄ευρώ για τις διοικητικές λειτουργίες). «Με το που φύγαμε σταμάτησε να τηρείται. Από τότε και μετά δίνονταν το πολύ 40 εκατ. ευρώ και το δίκτυο σταμάτησε να συντηρείται» εξηγεί. 
  2. Οικονομική ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το επιβατικό έργο με ετήσιο κονδύλι 30 εκατ. ευρώ. «Επί των ημερών μας σημείωσε για πρώτη φορά κέρδη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ» εξηγώντας παράλληλα τους λόγους που τα χρόνια που προηγήθηκαν έμπαινε μέσα. Χαρακτηριστικά ανέφερε «Τα "μαύρα βαγόνια", κοινώς βαγόνια που μετέφεραν παράνομα εμπορεύματα με εκπτώσεις 85%, τα "μαύρα κτίρια', δηλαδή τα αδήλωτα κτίρια που ενοικιάζονταν εκτός των εταιρικών συμφερόντων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δημιουργώντας, έτσι, κενά και τις συμβάσεις που ανέβαζαν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες». Στο ίδιο πλαίσιο, αναφέρθηκε και στους κανονισμούς λειτουργίας που δεν είχαν καμία σχέση με τους αντίστοιχους στην Ευρώπη. 
  3. Ασφάλεια Δικτύου: «Ιδρύσαμε το Ενιαίο Κέντρο Κυκλοφορίας» αναφέρει η πηγή στο Reader αναλύοντας τον σκοπό του: «Σκοπός του ήταν να ελέγχει ανά πάσα στιγμή τη θέση τρένου στο δίκτυο» το οποίο σταμάτησε και αυτό για ανεξήγητο λόγο, όπως αναφέρει. Μέχρι τότε, τον συντονισμό του τρένου τον είχαν τρία άτομα: Ο σταθμάρχης, ο προϊστάμενος και ο μηχανοδηγός. Επομένως, δεν ήταν αποκλειστική ασφάλεια των επιβατών η ευθύνη ενός και μόνο σταθμάρχη. 
  4. Δεν πειράχτηκε ούτε μια θέση: «Είχαμε 2.000 εργαζόμενους, τώρα στο ΟΣΕ βρίσκονται 670 άτομα» σημειώνει και συνεχίζει: «Μόνο οι αποσπασμένοι έφυγαν, δηλαδή μετατάχθηκαν στις υπηρεσίες τους μετά τις μετατάξεις. Ακόμη, μειώθηκε η μείωση του μεταφορικού έργου. «Παρά το γεγονός ότι είμαι από την Αρκαδία, κόψαμε δρομολόγιο στην περιοχή μου που εξυπηρετούσε μόνο 5-10 άτομα ημερησίως». Τέλος, υπογράφηκαν συλλογικές συμβάσεις, που ήταν και το μεγαλύτερο προνόμιο των εργαζόμενων του ΟΣΕ. 
  5. Σύστημα τηλεματικής - τηλεδιοίκησης: Το μεγάλο what if στην τραγωδία των Τεμπών είναι αν θα μπορούσαν εν έτει 2023 να υπάρχει τηλεματική. Και όπως αναφέρει, υπήρχε επί των ημερών του, αλλά σταμάτησε στην επόμενη κυβέρνηση (σ.σ.Σαμαρά). Το 2017-18 έγινε μια νέα σύμβαση για τον σκοπό αυτό, δίχως όμως να ευδοκιμήσει. 

Και τι φταίει εν τέλει για την τραγωδία; Η πηγή του Reader εξηγεί πως έπαιξαν ρόλο τρία πράγματα. Και αυτά είναι: 

  1. Το μοιραίο λάθος του σταθμάρχη 
  2. Η μη τήρηση της οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα θέματα ασφάλειας των τρένων
  3. Η τηλεματική που δεν συνεχίστηκε από το 2012 και μετά 
     
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA