Μενού
tsipras-vouli
Ο Αλέξης Τσίπρας στο βήμα της Βουλής | Eurokinissi
  • Α-
  • Α+

Δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν στις προφητείες. Αν θεωρήσουμε ότι κάτι αντίστοιχο ισχύει και στην πολιτική τότε πράγματι υπάρχει η προφητεία του θριαμβευτικού ποσοστού με το οποίο κέρδισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης τις εκλογές της περασμένης Κυριακής. Αυτό όμως που προσδίδει μεγαλύτερο ενδιαφέρον σε αυτή την υπόθεση είναι το γεγονός ότι το ποσοστό του 40%, που κατέγραψε η Νέα Δημοκρατία όχι μόνο αναφέρθηκε πριν από 7 ολόκληρα χρόνια στη Βουλή αλλά αυτό σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την ψήφιση της απλής αναλογικής.

Δηλαδή του εκλογικού συστήματος με το οποίο διεξήχθησαν οι εκλογές της 21ης Μαΐου! 

Βέβαια, οι συμπτώσεις δε σταματούν εδώ. Λογικά θα περίμενε κάποιος η τότε πρόβλεψη για τις πιθανές εκλογικές επιδόσεις της Νέας Δημοκρατίας στο απώτερο μέλλον να ανήκει σε κάποιο στέλεχος της παράταξης. 

Ήταν όμως ο ίδιος ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και μεγάλος ηττημένος των εκλογών Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος τον Ιούλιο του 2016 παρουσιάζοντας από το βήμα της Βουλής το εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής και απευθυνόμενος στον Κυριάκο Μητσοτάκη αναφερόταν στο δικαίωμα του, έστω και λόγω «έπαρσης», να διεκδικήσει ποσοστό της τάξης του 40% στις εκλογές! 

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αφού υπογράμμιζε την αλλαγή του πολιτικού χάρτη σε Ευρώπη και Ελλάδα σημείωνε τα ακόλουθα: «Πρέπει να συνειδητοποιήσετε και να συνειδητοποιήσουμε όλοι μας ότι βρισκόμαστε σε μία νέα εποχή, σε μία άλλη εποχή και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Κόμματα του 40% δεν υπάρχουν σήμερα», συνεχίζοντας ως εξής: «Και βεβαίως μπορεί να έχετε το δικαίωμα να έχετε την αλαζονεία ή την έπαρση ότι μπορεί να το διεκδικήσετε κύριε Μητσοτάκη…μπορείτε να το κάνετε αυτό, βεβαίως. Άλλωστε έχετε μία μεγάλη χαρά γιατί βγήκαν λέει κάποιες δημοσκοπήσεις που σας δείχνουν πρώτους». 

Η συνέχεια έχει επίσης αναφορές στο σήμερα και ειδικότερα στην οπτική με την οποία ο Αλέξης Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ προσέγγιζαν από τότε τις δημοσκοπήσεις: «Δε θα αναφερθώ στο γεγονός ότι είναι οι ίδιες δημοσκοπήσεις που έδιναν το ΄ΝΑΙ΄ μπροστά και βγήκε με 24 μονάδες πίσω. Που το Γενάρη του ’15 έδιναν την Νέα Δημοκρατία μπροστά και έχασε με 7,5 μονάδες και που το Σεπτέμβρη έδιναν ντέρμπι και χάσατε με 7 μονάδες διαφορά. 

Θα αναφερθώ στο γεγονός ότι καμία από αυτές τις δημοσκοπήσεις, μα καμία, δε σας δίνει μία δυναμική να υπερβείτε τα ποσοστά που φέρατε τον περασμένο Σεπτέμβρη και το Γενάρη του ’15, το 30%. Έχετε όμως την ελπίδα να θεωρείτε ότι μπορούμε να επιστρέψουμε σε μία λογική του δικομματισμού, του παλιού δικομματισμού. Με γεια και με χαρά σας».  

Σε κάθε περίπτωση πάντως και στο πλαίσιο του προδιαγεγραμμένης ακυβερνησίας της χώρας, που δημιούργησε το εκλογικό αποτέλεσμα της Κυριακής με το σύστημα της απλής αναλογικής, είναι καλό να θυμηθούμε το περιεχόμενο της έκθεσης της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής επί του νομοσχεδίου, «Αναλογική εκπροσώπηση των πολιτικών κομμάτων, διεύρυνση του δικαιώματος εκλέγειν και άλλες διατάξεις περί εκλογής βουλευτών», το καλοκαίρι του 2016. 

«Από το 1958 και μετά, σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις, με εξαίρεση εκείνες των ετών 1989-1990, εφαρμόσθηκαν συστήματα κινούμενα στο πλαίσιο της ενισχυμένης αναλογικής, προς επιδίωξη σχηματισμού σταθερών κυβερνήσεων. 

Η συνταγματικότητα των επιμέρους παραλλαγών της ενισχυμένης αναλογικής αμφισβητήθηκε κατ’ επανάληψη στο παρελθόν, κατά πάγια, όμως, νομολογία του Εκλογοδικείου (βλ., ενδεικτικώς, Εκλογοδικείο 20, 30 και 31/1951, 13/1958) και, εν συνεχεία, του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, γίνεται δεκτό ότι δεν παραβιάζονται οι αρχές που διέπουν την ψήφο και την ψηφοφορία». 

Η «προφητεία» του Τσίπρα σε βίντεο

https://youtu.be/6xYJfibUdlY?t=1742

Οι Εκλογές 2023 είναι στο reader.gr!

Μείνε ενημερωμένος για ό,τι συμβαίνει στα στρατόπεδα των κομμάτων και τις κινήσεις των πολιτικών αρχηγών. Ειδήσεις για τις Εκλογές 2023 και πώς διαμορφώνεται ο εκλογικός χάρτης στο reader.gr

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA