Μενού
Υπουργείο Μεταφορών Μητσοτάκης
Επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο υπουργείο Μεταφορών | In Time / Γιάννης Λιάκος
  • Α-
  • Α+

Επίσκεψη πραγματοποίησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το θέμα του σιδηροδρόμου και των ΜΜΜ να κυριαρχεί στις σχετικές δηλώσεις.

Εξςερχόμενος του υπουργείου, ο πρωθυπουργός συνάντησε τέσσερα άτομα σε αναπηρικά αμαξίδια που ζήτησαν συνάντηση για να συζητήσουν τα ζητήματα που απασχολούν τα ΑμεΑ. Ο κ. Μητσοτάκης και δεσμεύτηκε ότι θα κανονίσει συνάντηση τις επόμενες ημέρες.

Μητσοτάκης: «Κατεπείγουσα ανάγκη να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι υπάρχει «κατεπείγουσα ανάγκη να αναβαθμίσουμε το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, ιδίως στο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τροχαίο υλικό. Ίσως πρέπει κινηθούμε πιο γρήγορα, φτάνοντας στα όρια του ευρωπαϊκού νομοθετικου πλαισίου. Αλλά αυτό απαιτούν πολίτες και αυτό πρέπει να κάνουμε».

Επιπλέον, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «ευκαιρία για διεξοδική επισκόπηση των μεγάλων έργων. Έργα εθνικής προτεραιότητας με στόχο την ολοκλήρωσή τους μέχρι 2027».

Ο ίδιος αναφέρθηκε στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος «με ορίζοντα παράδοσης του μεγαλύτερου τμήματος εντός του καλοκαιριού αυτού του έτους και ολοκλήρωσης του έργου πριν το τέλος του 2025».

«Η ολοκλήρωση του Ε65 στο βόρειο τμήμα του, από την Καλαμπάκα μέχρι τη σύνδεση με την Εγνατία Οδό, με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του 2026, μέχρι τα μέσα του 2026, καθώς είναι έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης», είπε ακόμα.

Ακόμα, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο Fly Over στη Θεσσαλονίκη «το οποίο είχα την ευκαιρία να το επισκεφτώ και πρόσφατα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου αρχές καλοκαιριού του 2027».

Στο μέτρο Θεσσαλονίκης «οι πέντε σταθμοί επέκτασης του Μετρό προς τα ανατολικά, προς την Καλαμαριά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το τέλος αυτού του έτους».

Στην Κρήτη, ο ΒΟΑΚ είναι «ένα δύσκολο έργο», ωστόσο « εκτιμούμε να υπογράψουμε τη σχετική σύμβαση εντός του Απριλίου, καθώς και εκεί τρέχουν χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης, οι οποίες πρέπει να έχουν απορροφηθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2026».

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη να «τρέξουν» πιο γρήγορα τα έργα της αποκατάστασης του Daniel. «Αυτό αφορά και σιδηροδρομικά έργα, αφορά και οδικά έργα. Πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε την αποκατάσταση των έργων αυτών πολύ σύντομα», είπε ο πρωθυπουργός και συνέχισε:

«Στις αρχές Απριλίου θα γίνει μια συνολική παρουσίαση για τις σημαντικές επενδύσεις και παρεμβάσεις που κάνουμε στα ΜΜΜ της Αττικής, όσον αφορά τα καινούργια λεωφορεία, για τη δρομολόγησή τους, την προσθήκη νέων οδηγών έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων, κάτι που γνωρίζω πολύ καλά ότι απασχολεί πολύ τους χρήστες των λεωφορείων στην πρωτεύουσά μας, την αναβάθμιση των συρμών της Γραμμής 1, αλλά και παρεμβάσεις στους συρμούς του Μετρό στις Γραμμές 2 και 3».

«Σίγουρα μέχρι το 2027 ο σκοπός μας είναι να παρουσιάσουμε μια τελείως διαφορετική εικόνα ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, και όσον αφορά τα λεωφορεία και όσον αφορά το Μετρό», επισήμανε επίσης ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τέλος, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον νέο ΚΟΚ που «έχει περάσει από μακρά διαβούλευση. Θα έρθει προς ψήφιση Βουλή σύντομα. Όμως από μόνος του δεν θα λύσει το ζήτημα οδικής ασφάλειας».

«Καθημερινά σχεδόν γινόμαστε μάρτυρες ατυχημάτων. Χρειάζεται συνολική επαναξιολόγηση του τρόπου που κινούμαστε», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και έκανε λόγο για «ένα νέο συμβόλαιο εμπιστοσύνης κράτους και κοινωνίας, ώστε να μην υπάρξουν άλλες απώλειες στην άσφαλτο».

«Οι νέοι υπουργοί οικοδομούν σε μια σημαντική δουλειά που έχει γίνει στο υπουργείο. Ο σκοπός μας είναι μόνο ένας: Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά στην υλοποίηση των στόχων που έχουν τεθεί», είπε καταληκτικά ο πρωθυπουργός.

Δήμας: «Η εντολή του πρωθυπουργού ήταν να προχωρήσουν τάχιστα τα μεγάλα έργα υποδομών»

Από την πλευρά του, ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, μίλησε για μία «πολύ εποικοδομητική συζήτηση. Η εντολή του πρωθυπουργού ήταν ξεκάθαρη: Να προχωρήσουν τάχιστα όλα τα μεγάλα έργα υποδομών στη χώρα που θα αναβαθμίσουν ποιότητα ζωής και ασφαλείας σε μετακινήσεις».

«Μιλήσαμε για την πορεία του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος, την επέκταση του μέτρο Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, τον Ε65, τον ΒΟΑΚ, τη γραμμή 4 του μέτρο της Αθήνας, το αεροδρόμιο στο Καστέλι στην Κρήτη. Για αρδευτικά αντιπλημμυρικά ακόμα και έργα σε αεροδρόμια όπως σε Νάξο, Πάρο, Χίο», είπε επίσης ο κ. Δήμας για τη συνάντηση με το Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Η βούλησή μας είναι να στρωθούμε κυριολεκτικά στη δουλειά σε συνεργασία με φορείς και ανάδοχους», υπογράμμισε ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και επισήμανε ότι θα πρέπει «να διασφαλίσουμε ότι τα έργα θα τρέξουν άμεσα ώστε όλοι πολίτες να τα αξιοποιήσουν και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής».

Κυρανάκης: «Τον Απρίλιο θα παρουσιάσουμε συνολικό πλάνο για ΗΣΑΠ, λεωφορεία και μέτρο στην Αττική»

Από την πλευρά του, ο υφαναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Προφανώς συζητήσαμε τα επείγοντα θέματα του σιδηροδρόμου. Θα έρθουν άμεσα νομοθετικές διατάξεις στη Βουλή για όλο το πλάνο.

Το επόμενο δίμηνο ξεκινούν έργα αποκατάστασης στο κομμάτι που επλήγη από τον Daniel. Αλλά προτεραιότητα είναι και τα ΜΜΜ. Τον Απρίλιο δεσμευόμαστε ότι θα παρουσιάσουμε συνολικό πλάνο για ΗΣΑΠ, λεωφορεία, μέτρο στην Αττική και τα άλλα στη συνέχεια».

Επιπλέον, ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση σε αρκετά θέματα. Καταρτίζεται λίστα με Έλληνες, στελέχη σιδηροδρομικών οργανισμών, στο εξωτερικό, ώστε να έρθουν στην Ελλάδα να ενισχύσουν τον ΟΣΕ».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA