Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης, μετά από δεκαετίες αναμονής. Το βασικό τμήμα της Γραμμής 1 περιλαμβάνει 13 σταθμούς, ενώ μέσα στο 2025 θα δοθεί προς χρήση και η επέκταση προς Καλαμαριά.
Αν και απέχουμε λίγες εβδομάδες, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα η τιμή του εισιτηρίου και το αν θα είναι ενιαίο, δηλαδή με το ίδιο θα μπορεί κάποιος να επιβιβαστεί και στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με πληροφορίες, στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι το κόστος να διατηρηθεί γύρω στο 1 ευρώ.
Στο θέμα αναφέρθηκε ο Χρήστος Σταϊκούρας, σε συνέντευξή του στο TV100. Όπως είπε, το τίμημα θα είναι «εξαιρετικά δελεαστικό» για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. «Έχουμε ολοκληρώσει τη διαδικασία τιμολογιακής πολιτικής. Αυτό πάνω στο οποίο εργαζόμαστε μαζί με τους φορείς και τις αναδόχους εταιρείες, είναι να υλοποιήσουμε κατά βέλτιστο τρόπο τον μηχανισμό που έχουμε δρομολογήσει. Η τιμολογιακή πολιτική του Μετρό Θεσσαλονίκης έχει "κλειδώσει". Θα μου δώσετε λίγες ημέρες για να τοποθετηθούμε επίσημα επί αυτού. Το τίμημα θα είναι εξαιρετικά δελεαστικό για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης και τους επισκέπτες της πόλης. Σε κάθε περίπτωση θα είναι αυτό που εκτιμώ ότι θα προσελκύσει πολίτες να χρησιμοποιήσουν πιο μαζικά τα ΜΜΜ στην πόλη της Θεσσαλονίκης».
Για το αν θα υπάρχει ενιαίο εισιτήριο, ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: «Το ενιαίο εισιτήριο σημαίνει κάτι υψηλότερο σε τιμή απ' ό,τι είναι σήμερα το εισιτήριο στα λεωφορεία (σ.σ. 0,90 ευρώ). Αν είχαμε μόνο ενιαίο εισιτήριο θα έπρεπε να πάμε σε υψηλότερη τιμή. Θα πρέπει να δούμε ποιο θα είναι το τίμημα, έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε την κοινωνία».
Σχετικά με το αν η τιμή του εισιτηρίου θα είναι δεσμευτική για κάποιο διάστημα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε: «Θα τρέξουμε μία πολιτική απόφαση την οποία έχουμε ήδη λάβει για κάποιους μήνες. Για κάποιους συγκεκριμένους λόγους όμως. Ο πρώτος λόγος να δούμε πώς οι συμπατριώτες μας θα χρησιμοποιούν διακριτά το κάθε μέσο και συνδυαστικά τα δύο μέσα (σ.σ. Μετρό και λεωφορεία). Δεύτερον, θέλουμε να δούμε ποια θα είναι η δυναμική των νέων συγκοινωνιακών γραμμών που πολύ πρόσφατα παρουσιάσαμε στη Θεσσαλονίκη και θα επικαιροποιήσουμε τον Νοέμβριο. Τρίτον, θα πρέπει να ενσωματώσουμε στην άσκησή μας την επέκταση στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς. Θα πρέπει να συνεκτιμήσουμε την εικόνα μετά από κάποιο διάστημα και να δούμε αν πρέπει να κάνουμε τροποποιήσεις στην τιμολογιακή πολιτική».
Οι 13 σταθμοί της Γραμμής 1
Το βασικό τμήμα της Γραμμής 1 περιλαμβάνει 13 σταθμούς. Πρόκειται για τους (από τα δυτικά προς τα ανατολικά): Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός - Δημοκρατίας - Βενιζέλου - Αγία Σοφία - Σιντριβάνι - Πανεπιστήμιο - Παπάφη - Ευκλείδης - Φλέμινγκ - Ανάληψη - 25ης Μαρτίου - Βούλγαρη - Νέα Ελβετία.
Εντός του 2025 θα παραδοθεί προς χρήση η επέκταση προς την Καλαμαριά, με τους εξής σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.