Μενού
  • Α-
  • Α+

Η πανδημία δεν έχει επηρεάσει μόνο το φετινό κινηματογραφικό πρόγραμμα, αλλά οι επιπτώσεις αναμένεται να φανούν στα επόμενα χρόνια. Με την έξαρση του κορονοϊού σε όλο τον κόσμο να κρατά τις κινηματογραφικές αίθουσες κλειστές, πολλές ταινίες βγήκαν κατευθείαν on demand ή/και για streaming. Οι σημαντικοί «παίκτες» του Hollywood προσπαθούν να βρουν λύσεις και μία από τις κινήσεις που έγιναν είναι η ανάπτυξη των υπηρεσιών streaming όπως και των premium Video on demand (PVOD) που πήραν (προσωρινά;) τη θέση των σκοτεινών αιθουσών.

Παρά την έλλειψη πολλών φέσκων κινηματογραφικών προτάσεων, η οικιακή ψυχαγωγία με το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που προσφέρει, άνθισε. Όλα ξεκίνησαν όταν ο καλοκαίρι η διάσημη εταιρεία Universal συμφώνησε με τη μεγαλύτερη κινηματογραφική αλυσίδα του κόσμου, την AMC να αλλάξει τον τρόπο που γίνεται η αποκλειστική διανομή από τους κινηματογράφους.

Ενώ αρχικά το διάστημα ανάμεσα στην προβολή των ταινιών στις αίθουσες και στην διαθεσιμότητα τους online ήταν για τουλάχιστον 90 μέρες, πλέον το χρονικό αυτό διάστημα έχει μειωθεί στις 17 ημέρες. Αυτό το νέο κινηματογραφικό μοντέλο αυξάνει τα κέρδη για τα στούντιο από τη διάθεση online, έτσι με αυτό το κέρδος μπορούν να δώσουν το πράσινο φως για περισσότερες ταινίες.

Το 2020 διάφορες πολυαναμενόμενες ταινίες όπως η «Mulan» της Disney, το «Trolls World Tour» της Universal / DreamWorks Animation και το «Scoob!» της Warner Bros ήταν πρώτα διαθέσιμα σε premium Video on demand (PVOD) και μετά σε άλλες υπηρεσίες streaming.

Με την έναρξη των εμβολιασμών του πληθυσμού και την ελπίδα για σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα, το μεγάλο ερώτημα είναι πότε τα πράγματα θα επανέλθουν στο φυσιολογικό - ή αν οι αλλαγές που έχουν γίνει, είναι τόσο κρίσιμες, που το Χόλιγουντ δεν θα επιστρέψει ποτέ στην παραδοσιακή διάθεση των ταινιών. Ανεξάρτητα από το τι θα συμβεί στο μέλλον όταν το μεγαλύτερο μέρος του κόσμου θα έχει εμβολιαστεί, η οικιακή ψυχαγωγία και το PVOD θα συνεχίσει να ανθίζει.

«Ο κορονοϊός ήταν σαφώς ένα επιταχυντικό για περισσότερη κατανάλωση ψυχαγωγία στο σπίτι», αναφέρει η Galen Smith, Διευθύνων Σύμβουλος της Redbox. «Οι ταινίες θα εξακολουθούν να προορίζονται για τις κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά θα υπάρξει ώθηση ώστε να ενισχυθούν οι δυνατότητες των καταναλωτών να παρακολουθούν στο σπίτι μέσω PVOD αλλά και με άλλα ψηφιακά κανάλια» σημειώνει.

Το μάντρα για τα στελέχη της κινηματογραφικής βιομηχανίας είναι να διατηρούν τα δάχτυλά τους στον παλμό των καταναλωτών και να είναι προετοιμασμένοι για περισσότερες αλλαγές καθώς και για περισσότερη αβεβαιότητα.

Η Amy Jo Smith, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DEG: The Digital Entertainment Group, λέει ότι η βιομηχανία πρέπει να σταματήσει να χαρακτηρίζει τα πράγματα ως «κανονικά», είτε όταν αναφέρεται στο «πίσω στο κανονικό» είτε «στο νέο φυσιολογικό».

«Η βιομηχανία της ψυχαγωγίας βρίσκεται επί του παρόντος σε μια επιταχυνόμενη κατάσταση εξέλιξης, καθώς η πανδημία δημιούργησε το τέλειο περιβάλλον για νέους πειραματισμούς με μοντέλα διανομής», λέει. «Πολλά στούντιο εργάζονται μέσα σε αυτή τη μοναδική ευκαιρία για να προσφέρουν στους καταναλωτές νέους τρόπους για να καταναλώνουν περιεχόμενο. Δεν υπάρχει αντικατάσταση της εμπειρίας του να βλέπεις μια ταινία σε ένα σινεμά, αλλά περιμένουμε ότι οι δημιουργοί ταινιών θα συνεχίσουν να συναντούν τους λάτρεις της ψυχαγωγίας όπου κι αν επιλέξουν να καταναλώσουν το νέο περιεχόμενο», καταλήγει.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA