Μενού
  • Α-
  • Α+

Το Netflix δείχνει τους τελευταίους (αρκετούς) μήνες μία τάση να επενδύσει στο χώρο των videogames και η κίνηση αυτή συνεχίζει να γίνεται ολοένα και πιο έντονη. Γιατί όμως βλέπουμε έναν κολοσσό στο χώρο του θεάματος ροής να στρέφεται προς τα εκεί;

Διαβάστε ακόμη: Netflix: Εκστασιασμός για τη σειρά «1899» - «Μας έκανε τον εγκέφαλο... πουρέ» γράφουν στο Twitter

Τα σχέδια μέχρι τώρα

To Netflix έχει ξεκινήσει να προσφέρει διάφορα παιχνίδια για τους συνδρομητές του. Με απλά λόγια, όποιος «φορτώνει» το σχετικό app στο κινητό ή το tablet του μπορεί να βρει και άμεσα πρόσβαση σε μία σειρά από παιχνίδια (mobile games) που προσφέρονται στο πλαίσιο της συνδρομής και χωρίς κάποια έξτρα χρέωση. Κατά κύριο λόγο τα παιχνίδια σχετίζονται με διάφορες παραγωγές του, όπως το Stranger Things και συνεχώς προστίθενται τίτλοι από τρίτες εταιρείες.

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο όμως είναι πως η υπηρεσία εξαγόρασε και διάφορα ανεξάρτητα studios και έχει ξεκινήσει τα πλάνα της να προσφέρει πάνω από 55 τίτλους μέσα στους επόμενους μήνες. Μάλιστα, πρόσφατα, πήρε με μορφή μεταγραφής τον επικεφαλής του Overwatch της Activision Blizzard για να ηγηθεί μιας νέας ομάδας που δημιουργείται στο Λος Άντζελες, ενώ πριν από μερικές ώρες εμφανίστηκε και μια αγγελία για ένα ΑΑΑ project που θα αφορά τους κατόχους PC!

Γιατί όμως gaming;

H αγορά των videogames έχει μεγαλώσει σε τρομακτικό βαθμό και με τρομερούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια. Η αξία της ξεπερνάει τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια και μέσα στην πανδημία κατάφερε να σημειώσει εντυπωσιακά στατιστικά. Εκτιμάται πως οι άνθρωποι που παίζουν videogames αυτή τη στιγμή ξεπερνούν τα 3 δισεκατομμύρια, με ιδιαίτερα μεγάλα ποσοστά (άνω του 38%) στις ηλικίες 18-34. Ο αριθμός αναμένεται να φτάσει μάλιστα στα 3,5 δισεκατομμύρια μέχρι και το 2024!

To Netfix δεν βλέπει όμως μόνο αυτά τα στοιχεία, αλλά προσπαθεί να κερδίσει και σε επίπεδο παροχών τους ανταγωνιστές του που στην παρούσα φάση είναι πάρα πολλοί και ποικίλουν ανά αγορά. Θέλει δηλαδή να προσφέρει πέραν των δικών του παραγωγών σε επίπεδο σειρών και ταινιών και κάτι έξτρα για να απασχοληθεί ο συνδρομητής και να θεωρήσει πως προστίθεται στις παροχές της συνδρομής του.

Οι προκλήσεις

H μεγαλύτερη πρόκληση για το Netflix είναι η απειρία του στο χώρο του gaming. Και σε αντίθεση με ό,τι έγινε στο χώρο του θεάματος μέσω streaming όπου και ουσιαστικά βρήκε παρθένο έδαφος, οι ανταγωνιστές στο νέο του εγχείρημα είναι πανίσχυροι και με πολύ «δυνατό» πορτοφόλι (πχ. Microsoft, Sony). Οι online υπηρεσίες που προσφέρουν πολλά παιχνίδια έναντι συνδρομής είναι αρκετές και καλύπτουν τόσο τις κονσόλες όσο και το PC.

Ωστόσο, οι εταιρείες που τις παρέχουν έχουν ήδη τα studios, τις παραγωγές και τις συνεργασίες για να καλύπτουν ολοένα και περισσότερα γούστα και να προσθέτουν ολοένα και περισσότερους τίτλους. Το Netflix θα αργήσει να φτάσει σε αυτό το επίπεδο, ενώ είναι ακόμη νωπό το «ναυάγιο» της Google με το Google Stadia, όπου παρά την έξυπνη ιδέα και τις κατάλληλες υποδομές, η απουσία περιεχομένου στοίχισε.

Οι πρώτες δυσκολίες

Ένα ακόμη μεγάλο θέμα που έχει να αντιμετωπίσει το Netflix είναι πως παρά το γεγονός ότι διαφημίζει αρκετά τα όσα προσφέρει, δεν έχει κερδίσει το ενδιαφέρον των χρηστών του. Σύμφωνα με κάποιες πρώτες έρευνες, μόλις το 1% των συνδρομητών Netflix έχει ασχοληθεί με τα παιχνίδια που προσφέρονται, ενώ μεγάλο ποσοστό απάντησε πως ούτε καν γνώριζε πως προσφέρεται κάτι τέτοιο σε επίπεδο περιεχομένου.

Οι εκτιμήσεις

Άνθρωποι που γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις και παρακολουθούν την αγορά των games, πάντως, αναγνωρίζουν μεν την προσπάθεια του Netflix για το κάτι παραπάνω, εκτιμούν ωστόσο ότι αυτή η προσέγγιση θα είναι επιφανειακή και με κάποια συνοδευτικά games απλά για να περνάει η ώρα των χρηστών. Η πλατφόρμα δεν έχει ούτε την τεχνογνωσία, ούτε τη δυνατότητα να αναπτύξει άμεσα μια μεγάλη online βιβλιοθήκη περιεχομένου, παρά μόνο αν κάνει κάποιου είδους συνεργασία με κάποιον μεγάλο του gaming, όπως πχ. η Microsoft και το Xbox