Μενού
Γραφεία της Google
Άνδρας περνάει μπροστά από τα γραφεία της Google | AP Photos
  • Α-
  • Α+

Ως «ειρωνική διαμάχη» περιγράφει την κόντρα μεταξύ της Google και της Microsoft, που ξέσπασε την τελευταία εβδομάδα, το Forbes περιγράφοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ξέσπασε η «διαμάχη» στον τομέα της «μεγάλης τεχνολογίας».

«Η Google επιτέθηκε στη Microsoft για "τη μακρά ιστορία της δεύτερης εταιρείας στα τεχνάσματα που χρησιμοποιεί για να μπερδεύει τους χρήστες και να περιορίζει τις επιλογές", λιγότερο από τρεις εβδομάδες αφότου κατηγορήθηκε ότι «μειώνει την επιλογή και τον έλεγχο των ανθρώπων σχετικά με τον τρόπο συλλογής των πληροφοριών τους», γράφει το Forbes.

Η αφορμή για την κόντρα Google και Microsoft

Η κόντρα της Google με τη Microsoft ξέσπασε, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα, με αφορμή το νέο σχέδιο της εταιρείας για ψηφιακό δακτυλικό αποτύπωμα των συσκευών των χρηστών, όχι μόνο του Android και του Chrome - τους συνήθεις στόχους τέτοιας κριτικής.

«Αυτός ο εντοπισμός των κινητών απέχει τώρα μόλις έξι εβδομάδες», διευκρινίζει ο αρθρογράφος του Forbes.

google
Google | Shutterstock

Πώς φτάσαμε στην κόντρα Google - Microsoft

Δύο άσχετες ιστορίες που απέχουν μόλις δύο εβδομάδες μεταξύ τους - και όμως δεν είναι καθόλου άσχετες. Το κοινό θέμα είναι οι χρήστες ως «πιόνια», που υπόκεινται στις ιδιοτροπίες των εκπληκτικά εκτεταμένων οικοσυστημάτων των μεγάλων εταιρειών, στα οποία βασίζονται κάθε μέρα, διευκρινίζει το Forbes.

Η Google «επιτέθηκε» στη Microsoft, αφού η κατασκευάστρια εταιρεία των Windows, πιάστηκε να «παραποιεί» την αρχική σελίδα της μηχανής αναζήτησης, όταν οι χρήστες την αναζητούσαν στο Bing.com.

Το Windows Latest εντόπισε πρώτο την παραποίηση και την περιέγραψε ως «μια ιδιοφυή κίνηση για να κρατήσει μακριά τον κόσμο από το να αναζητά πράγματα μέσω Google».

Το Bing, προσθέτει το Forbes, έχει κατά το παρελθόν μπει στο επίκεντρο της κόντρας της Google με τη Microsoft, αλλά ήταν η κύρια κόντρα ήταν μεταξύ του Chrome και του Edge.

Διαβάστε ακόμη: Πώς προκλήθηκε η έντονη ομίχλη που «σκέπασε» την Αθήνα την Παρασκευή - Η εξήγηση του φαινομένου

Η αναζήτηση είναι το «έπαθλο» στην κόντρα των εταιρειών και των παραρτημάτων του, όπως θα έπρεπε να ήταν αρκετά σαφές όταν η Apple πήγε στο δικαστήριο για να βοηθήσει τη Google να υπερασπιστεί την προεπιλεγμένη θέση αναζήτησης σε ένα δισεκατομμύριο iPhones.

«Δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες από τότε που ο iMaker κυκλοφόρησε ένα βίντεο εμπνευσμένο από τα Πουλιά του Χίτσκοκ που ουσιαστικά προειδοποιούσε τους χρήστες iPhone να αποφύγουν τον Chrome», αναφέρει ακόμη το Forbes.

«Αυτό ήταν μια σαφής προσπάθεια της Microsoft να κάνει το Bing να μοιάζει με το Google στο κομμάτι της αναζήτησης», έγραφε σχετικά το The Verge για την κόντρα των κολοσσών τεχνολογίας.

«Το αποτέλεσμα της Google περιλαμβάνει μια μπάρα αναζήτησης, μια εικόνα που μοιάζει πολύ με ένα Google Doodle, και ακόμη και κάποιο μικρό κείμενο κάτω από τη μπάρα αναζήτησης όπως ακριβώς κάνει η Google. Η Microsoft μάλιστα μετακινεί αυτόματα τη σελίδα ελαφρώς προς τα κάτω για να καλύψει τη δική της μπάρα αναζήτησης Bing που εμφανίζεται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης», διευκρινίζεται.

Η διαφορά στην αναζήτηση μεταξύ Google και Microsoft

Το Chrome και η Αναζήτηση Google δεν είναι το ίδιο, αν και αμφότερα ενέχουν κινδύνους για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, τονίζει το Forbes στο ίδιο άρθρο –  ανάλυση για την κόντρα των εταιρειών.

«Και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι εν λόγω χρήστες iPhone προτιμούν να χρησιμοποιούν την "Αναζήτηση Google" μέσα από το Safari παρά στο Chrome, αν και αυτό γίνεται πολύ λιγότερο αν είναι συνδεδεμένοι σε λογαριασμό Google».

«Αλλά το Chrome δεν παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τελευταία προειδοποίηση για την παρακολούθηση της Google που έγινε πρωτοσέλιδο λίγο πριν από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Παρά το γεγονός ότι το Chrome έχει καταλάβει το μεγαλύτερο μέρος των πρωτοσέλιδων για την παρακολούθηση της Google τα τελευταία χρόνια, με τα cookies και τη λειτουργία incognito και το sandbox προστασίας της ιδιωτικής ζωής να παίζουν επαναλαμβανόμενους ρόλους», γράφει το Forbes.

Το τελευταίο ζήτημα ξεκίνησε όταν η Google προώθησε μια ενημέρωση στο διαφημιστικό της πρόγραμμα. Οι αλλαγές, όπως είπε, προκλήθηκαν από «το ευρύτερο φάσμα των επιφανειών στις οποίες προβάλλονται διαφημίσεις (όπως συνδεδεμένες τηλεοράσεις και κονσόλες παιχνιδιών)» και σημαίνουν ότι θα είναι «λιγότερο κανονιστική με τους συνεργάτες όσον αφορά τον τρόπο στόχευσης και μέτρησης των διαφημίσεων».

Το δακτυλικό αποτύπωμα δεν είναι πλέον μόνο ένα θέμα του προγράμματος περιήγησης.

«Πρόκειται για ψηφιακό δακτυλικό αποτύπωμα σε όλες τις συνδεδεμένες συσκευές», έσπευσε να επισημάνει η ρυθμιστική αρχή πληροφοριών του Ηνωμένου Βασιλείου. «Το δακτυλικό αποτύπωμα περιλαμβάνει τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με το λογισμικό ή το υλικό μιας συσκευής, οι οποίες, όταν συνδυάζονται, μπορούν να ταυτοποιήσουν μοναδικά μια συγκεκριμένη συσκευή και έναν συγκεκριμένο χρήστη... Η άποψη του ICO είναι ότι το δακτυλικό αποτύπωμα δεν είναι ένα δίκαιο μέσο παρακολούθησης των χρηστών στο διαδίκτυο, διότι είναι πιθανό να μειώσει την επιλογή και τον έλεγχο των ανθρώπων σχετικά με τον τρόπο συλλογής των πληροφοριών τους. Η αλλαγή στην πολιτική της Google σημαίνει ότι το δακτυλικό αποτύπωμα θα μπορούσε πλέον να αντικαταστήσει τις λειτουργίες των cookies τρίτων».

«Στους χρήστες δεν αρέσει να παρακολουθούνται παρασκηνιακά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η διαρροή Gravy έγινε πρωτοσέλιδο και για τον οποίο το ψηφιακό αποτύπωμα κάνει το ίδιο. Και υπάρχει μια άλλη νέα τροπή, όπως αναφέρει το Reuters.

«Η Google απέτυχε να πείσει έναν ομοσπονδιακό δικαστή να απορρίψει μια ομαδική αγωγή για την προστασία της ιδιωτικής ζωής που ισχυρίζεται ότι συνέλεξε προσωπικά δεδομένα από τα κινητά τηλέφωνα των ανθρώπων, αφού αυτοί απενεργοποίησαν ένα κουμπί για να σταματήσουν την παρακολούθηση».

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε δίκη το καλοκαίρι. Ακολουθεί την καταστροφή δισεκατομμυρίων αρχείων δεδομένων από την Google πέρυσι, στον απόηχο μιας παρόμοιας αγωγής που αφορούσε τη συλλογή δεδομένων κατά τη χρήση της λειτουργίας incognito του Chrome.

Ενδιαφέρουσα χρονική συγκυρία ωστόσο, δύο προειδοποιήσεις, μια νομική απόφαση και μια διαρροή δεδομένων που παραβιάζουν την ιδιωτική ζωή, όλα μέσα σε δύο εβδομάδες. Οι κίνδυνοι, φυσικά, αφορούν όλα αυτά τα εκατομμύρια και εκατομμύρια χρηστών - είτε χρησιμοποιούν Chrome ή Edge ή Android ή Windows ή όλα τα παραπάνω. 

Το ψηφιακό αποτύπωμα αρχίζει στις 16 Φεβρουαρίου.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA