Μενού
  • Α-
  • Α+

Το βράδυ της Δευτέρας (20/12) έπεσε η αυλαία για το GNTM 4, με νικήτρια την Κυβέλη Χατζηευστρατίου, ανανεώνοντας το ραντεβού με τους τηλεθεατές για την επόμενη σεζόν παρά το γεγονός ότι τα νούμερα του φετινού κύκλου και ιδιαίτερα, του τελικού απείχαν πολύ από τα αντίστοιχα των προηγούμενων χρόνων.

Διαβάστε ακόμη: GNTM 4: Η Κυβέλη είχε κερδίσει από το πρώτο επεισόδιο και δεν το ξέραμε

Συγκεκριμένα τα ποσοστά τηλεθέασης του τελικού του GNTM 4, είναι τα χαμηλότερα στην ιστορία του παιχνιδιού όσο προβάλλεται από το Star και δε θυμίζουν σε τίποτα τα 30άρια και 40άρια που «χτυπούσε» με άνεση το GNTM τις προηγούμενες χρονιές. 

Μην ξεχνάμε πως τόσο το Δεκέμβριο του 2020 όσο και του 2019 την ώρα που πλησίαζε η ανακοίνωση του ονόματος των νικητών, η τηλεθέαση είχε εκτοξευτεί στο 55% και 64% αντίστοιχα. 

Το βράδυ της Δευτέρας (20/12) δε συνέβη κάτι αντίστοιχο και το GNTM φάνηκε να δυσκολεύεται απέναντι στις τρεις σειρές μυθοπλασίας - Σασμός, Άγριες Μέλισσες, Η Γη της Ελιάς - που κυριαρχούν φέτος στην prime time ζώνη και των οποίων οι τηλεθεάσεις δεν έδειξαν να επηρεάζονται από τον τελικό του ριάλιτι μόδας του Star.

Έτσι, στο δυναμικό κοινό, το GNTM βρέθηκε στην 3η θέση της κατάταξης, συγκεντρώνοντας ποσοστό 18.4% σε απόσταση αναμονής από τις Άγριες Μέλισσες (18,5%) του ANT1 και αρκετά πίσω από το Σασμό (25,7%) του Alpha.

Από την άλλη στο γενικό σύνολο το GNTM «προσγειώθηκε» στην 4η θέση με ποσοστό 13,3%, ενώ το Τοπ-3 της κατάταξης ανήκε αποκλειστικά στη μυθοπλασία με πρώτο τον Σασμό (25,8%) του Alpha, δεύτερη τη σειρά του Mega Η Γη της Ελιάς (22,3%) και τρίτες τις Άγριες Μέλισσες (21,6%) του ANT1. 

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι φέτος οι Άγριες Μέλισσες «πήραν το αίμα τους» πίσω αφού την περσινή σεζόν (2020-2021) είχαν δει την πλάτη του τελικού του GNTM στους πίνακες της τηλεθέασης, ενώ την προπέρσινη σεζόν (2019-2020) ο νικητής άλλαζε βάσει της κατηγορίας κοινού. 

Η τηλεθέαση των προηγούμενων τελικών του GNTM

Αναλυτικότερα, το GNTM 3 (με νικητή τον Ηρακλή Τσουζίνοβ) είχε σημειώσει στο δυναμικό κοινό 38,8% (Άγριες Μέλισσες 23,5% αντίστοιχα) και στο γενικό σύνολο 30,2%, με διαφορά πέντε μονάδων από τις Άγριες Μέλισσες (25%).

Ο τελικός του GNTM 2 (με δύο νικήτριες: Άννα Μαρία Ηλιάδου και Κάτια Ταραμπάνκο) είχε συγκεντρώσει στο δυναμικό κοινό ποσοστό 42,6%, αφήνοντας πίσω του κατά σχεδόν 20 μονάδες τις Άγριες Μέλισσες (23,7%), οι οποίες, όμως, είχαν κερδίσει την πρωτιά στο γενικό σύνολο έστω και με μικρή διαφορά σημειώνοντας 35,5% όταν το GNTM 2 συγκέντρωνε 33,2%. 

Ο τελικός του GNTM 1 (νικήτρια η Ειρήνη Καζαριάν) είχε σημειώσει στο γενικό σύνολο μέσο όρο 28,8% και στο δυναμικό κοινό 37,8%, ενώ την ώρα της ανακοίνωσης του αποτελέσματος η τηλεθέαση είχε αγγίξει ακόμα και το 54,2%.

Είναι σαφές ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στα νούμερα του φετινού τελικού και στα αντίστοιχα των προηγούμενων χρόνων. Ωστόσο, θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας πως το τηλεοπτικό τοπίο φέτος είναι τελείως διαφορετικό, η πίτα ίσως πιο μοιρασμένη από ποτέ, ενώ το ενδιαφέρον των τηλεθεατών στην prime time ζώνη έχουν κεντρίσει σχεδόν αποκλειστικά οι τρεις σειρές Σασμός, Άγριες Μέλισσες και Η Γη της Ελιάς. Οι τηλεθεατές τις παρακολουθούν φανατικά καθημερινά, χαρίζοντάς τους σταθερά υψηλές τηλεθεάσεις και γυρνώντας την πλάτη τους σε ριάλιτι και παιχνίδια που προβάλλονται απέναντι. 

Δεδομένου ότι στο παρελθόν το GNTM έχει πρωταγωνιστήσει σταθερά στην prime time ζώνη σβήνοντας τον ανταγωνισμό, τίποτα δεν αποκλείει στον 5ο κύκλο του να κάνει και πάλι τη διαφορά και να κερδίσει το χαμένο έδαφος. 

Εξάλλου, στην αμερικανική τηλεόραση, η οποία είναι η πρώτη διδάξασα στο να προβάλλει επί σειρά ετών (και δεκαετιών) σειρές, παιχνίδια και ριάλιτι, υπάρχουν πολλά παραδείγματα προγραμμάτων που μπορεί κάποια σεζόν στη μακρόχρονη πορεία τους να έκαναν «κοιλιά» στους πίνακες τηλεθέασης, αλλά μετά από κάποιες αλλαγές πήραν τα πάνω τους και μονοπώλησαν και πάλι το ενδιαφέρον του τηλεοπτικού κοινού.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA