Μενού
Δουλειά γραφείου
Δουλειά γραφείου | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Η άνοια είναι μία πάθηση τρομακτική για πολλούς ανθρώπους. Η προοδευτική απώλεια του εαυτού μας, καθώς η μνήμη μας χειροτερεύει μέρα με τη μέρα είναι μία κατάσταση που ο καθένας θα ήθελε να αποφύγει.

Ωστόσο, στην καθημερινότητά μας κάνουμε επιλογές που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας αργότερα στη ζωή, και μία από αυτές είναι και η επιλογή επαγγέλματος, σύμφωνα με την Daily Express.

Τα επικίνδυνα επαγγέλματα

Όπως αποκάλυψε στην εφημερίδα ο Κέβιν Τζέημσον, πρόεδρος της Αμερικανικής Ένωσης για την Άνοια, υπάρχουν πολλοί παράγοντες του τρόπου ζωής που επηρεάζουν το 90% των συμπτωμάτων της νόσου.

Εξήγησε πως τα επαγγέλματα που προκαλούν σωματική καταπόνηση οδηγούν σε περισσότερες περιπτώσεις άνοιας σε ηλικιωμένους εργάτες, εν ολίγοις, όλα τα «βαρέα και ανθυγιεινά».

Τόνισε όμως πως τα επαγγέλματα που απαιτούν υψηλή νοητική ενεργοποίηση, συνήθως όσα καταπιάνονται με μεγάλες περιόδους γραφής ή διαβάσματος, μειώνουν τον κίνδυνο της άνοιας. «Το διάβασμα είναι ό,τι πρέπει για τον εγκέφαλο», δήλωσε.

Πώς μειώνεται ο κίνδυνος

Υπάρχουν βέβαια και αντίμετρα, ακόμα και για όσους δεν έχουν τύχη με την καριέρα τους:

1. Διάβασμα

Αν κάποιος βέβαια δεν έχει πρόσβαση σε τέτοια απασχόληση, δεν χρειάζεται να απελπίζεται. Ο ειδικός επεσήμανε πως και μόνο το να διαβάζουμε βελτιώνει τις πιθανότητές μας.

«Το να ανοίξουμε μία εφημερίδα, να διαβάσουμε τα νέα, ακόμα και αν το κάνουμε ψηφιακά, «θρέφει» τον εγκέφαλο με νέες και πολύτιμες πληροφορίες που τον ωφελούν». Κατά τον Δρ. Τζέημσον, όποιος κλάδος περιλαμβάνει ενημέρωση για τα νέα, όπως η δημοσιογραφία, η πολιτική, τα οικονομικά και η εκπαίδευση, μπορεί να κάνει καλό στον εγκέφαλο.

Ωστόσο, υπάρχει και μία υποσημείωση. Η εισροή και επεξεργασία πληροφοριών είναι ωφέλιμη, όχι όμως όταν είναι αρνητικά φορτισμένη. Ο ειδικός προειδοποίησε πως το να ενημερωνόμαστε ή να ενημερώνουμε για αρνητικά γεγονότα μπορεί να βλάψει την πνευματική υγεία.

2. Κοινωνικότητα

Άλλος ένας παράγοντας πνευματικής υγείας είναι και η κοινωνική αλληλεπίδραση. Είτε στη δουλειά είτε στον ελεύθερο χρόνο μας, μία πιο κοντινή σχέση με τους άλλους μπορεί να μας προστατεύσει από την άνοια. 

«Η συζήτηση σε μία ομάδα βοηθά τον εγκέφαλο, διότι όταν μιλάμε με κάποιον, δεν χρειάζεται μόνο να ακούμε τι μας λέει, αλλά και να σχηματίσουμε μία απάντηση ώστε να υπάρχει διάλογος», τόνισε ο ειδικός.

3. Υποβοήθηση

Τέλος, ο Δρ. Τζέημσον επεσήμανε πως ρόλο στην πνευματική έκπτωση παίζει και η «ποιότητα» των αισθήσεων. Καθώς γερνάμε, χειροτερεύουν ιδιαίτερα η όραση και η ακοή μας, αποκόβοντάς μας από ερεθίσματα όπως τα βιβλία, η μουσική, οι ειδήσεις, αλλά και η απλή συζήτηση με τους γύρω μας. 

Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο όπου η χαμηλή μας ενεργοποίηση δυσχεραίνει τις γνωστικές μας ικανότητες, με αποτέλεσμα να απομονωνόμαστε περισσότερο. Για αυτό και χρειάζεται να υποβοηθούμε τις αισθήσεις μας με όποιον τρόπο γίνεται.

Τα ακουστικά βαρηκοΐας, καθώς και τα γυαλιά είναι οι πιο συνήθεις λύσεις για αυτά τα προβλήματα. «Η απώλεια όρασης, ακοής και άλλων αισθήσεων συσχετίζεται με μείωση της εγκεφαλικής δραστηριότητας. Βασικά, αν δεν το χρησιμοποιείς, το χάνεις», κατέληξε ο ειδικός.

Google News

Αυτό το άρθρο στο Reader δεν παρέχει ιατρικές συμβουλές και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη γνωμάτευση ενός ιατρού. Για οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας έχετε, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο επαγγελματία υγείας.

BEST OF LIQUID MEDIA