Διεθνή
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Ληστεία του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη - Πιτ Μοντριάν: Ποιος ήταν ο Ολλανδός ζωγράφος, εκφραστής της αφηρημένης τέχνης

Ίσως αρκετοί άκουσαν το όνομα του ζωγράφου Πιτ Μοντριάν (Piet Mondrian) μετά τη ληστεία του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη, όμως ο Ολλανδός ζωγράφος είναι από τους γνωστούς εκφραστές της αφηρημένης τέχνης

Yλικά ζωγραφικής ( Πηγή: Pixabay)
Yλικά ζωγραφικής ( Πηγή: Pixabay)

Ο Πιτ Μοντριάν (Piet Mondrian), έργο του οποίου ήταν ο ένας εκ των δύο πινάκων που εκλάπησαν το 2012 από την Εθνική Βιβλιοθήκη και βρέθηκαν χθες Δευτέρα σε μια ρεματιά στην Κερατέα, άρχισε την πορεία του ζωγραφίζοντας τοπία. Στη συνέχεια, άρχισε να σχεδιάζει αυστηρές, αφηρημένες, γεωμετρικές γραμμές. Γεννήθηκε το 1872 στο Άμερσφουρτ, στην Ουτρέχτη και σπούδασε εικαστικά στο Άμστερνταμ από το 1892 έως και το 1894 και μετά πάλι από το 1896 και για ένα χρόνο.

Διαβάστε ακόμη: Καρέ καρέ η κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη: Πώς ο δράστης εκνεύρισε τον φύλακα και άρπαξε τον πίνακα του Πικάσο

Την πρώτη του προσωπική έκθεση, σύμφωνα με το tate.org.uk, την έκανε το 1909 στο Stedelijk Museum στο Άμστερνταμ. Για δύο χρόνια έζησε στο Παρίσι και επηρεάστηκε από το μοντέρνο κίνημα του κυβισμού(Cubism). Κατά την επιστροφή του στην Ολλανδία, σταδιακά ανέπτυξε ένα διακριτό προσωπικό στυλ, το οποίο ονόμασε νεοπλαστικισμό. Τα βασικά του χαρακτηριστικά ήταν τρία χρώματα σε ένα πλέγμα μαύρο. Έζησε επίσης στο Λονδίνο και στη Νέα Υόρκη. Εκεί, στη Νέα Υόρκη επέστρεψε σε ένα πιο «χρωματιστό» στυλ. Πέθανε το 1944 στη Νέα Υόρκη.

Από 49χρονο ελαιοχρωματιστή εκλάπησαν οι πίνακες

Σαν «κύριος» με το μετρό πήγε και γύρισε ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που πραγματοποίησε την «κλοπή του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη με τους πίνακες του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν.

O 49χρονος φέρεται να είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, για να μπορέσει να εισβάλλει και αυτό φέρεται πώς ήταν το σημείο κλειδί στην κλοπή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι είχε παρατηρήσει ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη. Ο 49χρονος που πήγε σαν «κύριος» με το μετρό στην Εθνική Πινακοθήκη, φέρεται να μπήκε από ένα μπαλκόνι και ανοίγοντας απλά την πόρτα. Τότε άρχισε να χτυπάει και ο συναγερμός, με τον ελαιοχρωματιστή να κρύβεται στις γυψοσανίδες για 3-4 ώρες προτού κατέβει στο ισόγειο κλέψει τους πρώτους πίνακες που βρήκε μπροστά του και εξαφανιστεί σαν κύριος με το μέτρο.

Σε ό,τι αφορά στον τρίτο πίνακα, ένα σχέδιο, κατέληξε στην τουαλέτα. Κατά την κλοπή τραυματίστηκε, είδε ότι καταστράφηκε και τον πέταξε στην τουαλέτα.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TAGS
#Ολλανδία #Εθνική Πινακοθήκη #ληστεία