Μενού
treno
Γραμμές τρένου | Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, από την οποία ταυτοποιήθηκαν 52 σοροί ανθρώπων, έρχεται να αναδείξει μία σειρά παθογενειών που υπήρχαν στον ελληνικό σιδηρόδρομο τα τελευταία χρόνια, παθογένειες που οφείλονται στην αδιαφορία του κρατικού μηχανισμού, στην κωλυσιεργία του ελληνικού Δημοσίου και στη «γάγγραινα» της εργολαβίας. Παράλληλα, η σφοδρή σύγκρουση, στην οποία σκοτώθηκαν αρκετοί συμπολίτες μας, ανέδειξε και μία σειρά παρόμοιων γεγονότων, όπως του αντίστοιχου εκτροχιασμού που σημειώθηκε το 2020 στο Ξυλόκαστρο, από τον οποίο, ευτυχώς, δε θρηνήσαμε θύματα.

Ανάλογο περιστατικό, όμως, δηλαδή με το να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή, όπως την περασμένη Τρίτη (28/2), είχε σημειωθεί και πριν από λίγους μήνες στον σταθμό της Τιθορέας. Οπως αναφέρει και ο Alpha και η εκπομπή «TLive», το παρολίγον ατύχημα, που πήγε να σημειωθεί στην Τιθορέα, στην οποία άξιο αναφοράς έχει εγκαινιαστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης αλλά δε λειτουργούσε, σημειώθηκε τον Οκτώβριο του 2022. Μάλιστα, για το περιστατικό είχε εκδώσει ανακοίνωση και ο ΟΣΕ, στην οποία και αναφέρει ότι οφείλεται (σ.σ. το περιστατικό) σε λάθος χειρισμό στην αλλαγή τροχιάς κατά τη διάρκεια της αλλαγής του συρμού.

Κοινώς, κάποιος, κατά τη διάρκεια του περιστατικού, άλλαξε λάθος τα κλειδιά στο σημείο, όπως και έκανε ο σταθμάρχης της Λάρισας κατά τη διάρκεια της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη. Παράλληλα, κομβική ήταν και η συμβολή του μηχανοδηγού στο περιστατικό, καθώς είδε το κόκκινο σηματοδότη και κατάφερε να ακινητοποιήσει τον συρμό. Η παρολίγον τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή. «Περίμενε στον σταθμό ένα τρένο, που έκανε δοκιμές εκείνη την ημέρα, αν θυμάμαι καλά», είπε σχετικά με το περιστατικό ο Κώστας Γενηδούνιας, πρόεδρος Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Ειδικότερα, το πρωί της Παρασκευής (21/10) είχε εκτροχιαστεί το πρώτο φορείο της αμαξοστοιχίας 882, το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Καλαμπάκα. Τα χειρότερα αποφεύχθηκαν, στη συγκεκριμένη περίπτωση, χάρη στην ετοιμότητα του μηχανοδηγού και επειδή το ένα τρένο ήταν ακινητοποιημένο και το άλλο είχε ελαττώσει την ταχύτητα, με την οποία κινούνταν. «Πάλι με κόκκινο έμπαινε ο μηχανοδηγός και διαπίστωσε ότι η αλλαγή ήταν σε λάθος κατεύθυνση. Αμεσα έκανε ακαριαία πέδη και επειδή όταν μπαίνουμε σε αυτές τις αλλαγές, ελαττώνουμε τις ταχύτητες και επειδή μείωσε την ταχύτητά του ο άνθρωπος και έκανε αυτήν την ακαριαία πέδη, επήλθε ο εκτροχιασμός», πρόσθεσε σχετικά ο κ. Γενηδούνιας.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA