Μενού
σήραγγα
Σήραγγα αυτοκινητόδρομου | ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  • Α-
  • Α+

Μέσα στην επόμενη διετία θα παραδοθούν προς χρήση σημαντικά οδικά έργα, όπως ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος (τέλη του 2025), το βόρειο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός του Ε65 (άνοιξη του 2026) και η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (αρχές του 2026).

Όμως αρκετά ακόμα οδικά έργα παραμένουν στα συρτάρια των κατασκευαστικών εταιρειών και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όχι γιατί δεν είναι ώριμα αλλά επειδή απουσιάζουν τα χρήματα για την κατασκευή τους.

Διαβάστε ακόμη: Ταχιάος για Μετρό Θεσσαλονίκης: «Δεν είναι πρώτη προτεραιότητα να φθάσει στο αεροδρόμιο»

Καθώς οι πόροι από την Ευρώπη είναι περιορισμένοι (το Ταμείο Ανάκαμψης χρηματοδοτεί έργα που αντιμετωπίζουν προβλήματα οδικής ασφάλειας και όχι κυκλοφοριακής συμφόρησης), αναζητείται τρόπος χρηματοδότησης αυτών των έργων.

Τα σημαντικότερα είναι:

  • Επέκταση Λεωφόρου Κύμης: Το έργο μήκους 3,5 χλμ. θα συνδέσει την Αττική Οδό με την Εθνική Οδό, μέσω των κόμβων Κύμης και Καλυφτάκη. Δεν έχει όμως εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ενώ επιπλέον ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την υπογειοποίηση όλου του έργου, ώστε να μην διχοτομηθεί η πόλη. 
επέκταση Λεωφόρου Κύμης
  • Σήραγγα Ηλιούπολης: Είναι «μονόδρομος» για την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη Βουλιαγμένης. Η είσοδος του τούνελ (μήκους περίπου 3 χιλιομέτρων) θα βρίσκεται στο ύψος της Κατεχάκη και η κατάληξή του σε κάποιο κόμβο της Λ. Βουλιαγμένης. Οι κατασκευαστικοί όμιλοι έχουν καταθέσει τη σχετική Πρότυπη Πρόταση, όμως δεν έχει υπάρξει αντίδραση από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στην ίδια σύμβαση παραχώρησης θα μπορούσαν να περιληφθούν και οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο.
  • ΒΟΑΚ, τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία: Μέσα στην άνοιξη αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του μεγάλου τμήματος Χανιά – Ηράκλειο (μήκους 157 χλμ.) του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης. Το μεγάλο ερωτηματικό όμως είναι αν και πότε θα βρεθούν οι πόροι για το ανατολικό τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία των 62 χλμ., προκειμένου να ολοκληρωθεί ο ΒΟΑΚ των 294 χλμ. «Πρέπει να πηγαίνουμε βήμα-βήμα και να υλοποιούμε αυτά για τα οποία έχουμε δεσμευτεί. Το τμήμα Άγιος Νικόλαος – Σητεία είναι ένα έργο που δεν έχει προχωρήσει, παρά μόνο σε κάποιες μελέτες. Πρέπει να βρούμε την αναγκαία χρηματοδότηση έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε επεκτάσεις», είχε δηλώσει σχετικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την επίσκεψή του στην Κρήτη τον περασμένο Δεκέμβριο.
ΒΟΑΚ
  • Τούνελ σύνδεσης ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι: Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναζητούν το ποσό των 120 εκατ. ευρώ που απαιτείται για την κατασκευή σήραγγας με δύο ξεχωριστούς κλάδους, μήκους 2,8 χλμ. στη θέση Ξηροκαμάρες. Το τούνελ θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, το οποίο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2027. Το τούνελ είναι αίτημα της τοπικής αυτοδιοίκησης, τόσο για περιβαλλοντικούς λόγους όσο και για να μην διακοπεί για δύο χρόνια η κυκλοφορία των οχημάτων κατά μήκος 4 χιλιομέτρων του άξονα Χερσόνησος – Καστέλλι.
  • Αυτοκινητόδρομος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα: Στα τέλη του 2025 αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία και τα 75 χλμ. του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, όμως παραμένει αμφίβολη η κατασκευή του τμήματος Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, συνολικού μήκους 89 χιλιομέτρων. Οι λόγοι είναι τόσο οικονομικοί όσο και περιβαλλοντικοί, καθώς η αρχική χάραξη προέβλεπε να περνά από προστατευόμενη περιοχή στην λίμνη Καϊάφα. Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά στα 700 εκατ. ευρώ το κόστος για την κατασκευή του έργου. Δεν αποκλείεται πάντως να κατασκευαστεί τμηματικά, με προτεραιότητα το τμήμα 13 χλμ. Πύργος-Αλφειός, που θα επεκτείνει τον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο έως την Αρχαία Ολυμπία.

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA