Μενού
Προαστιακός Σιδηρόδρομος
Συρμός του Προαστιακού σε σταθμό | EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
  • Α-
  • Α+

Με την υποχρέωση καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 600.000 ευρώ ο ένας και 10.000 ευρώ ο άλλος, αφέθηκαν ελεύθεροι μετά την απολογία τους στην Ευρωπαία ανακρίτρια Χριστίνα Σαλαππα, δύο ακόμη κατηγορούμενοι, υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ, για την μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717.

Μάλιστα, στον πρώτο κατηγορούμενο και στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ, επιβλήθηκε και ο περιοριστικός όρος της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.

Οι απολογίες των εμπλεκομένων στην επίμαχη σύμβαση που εάν είχε ολοκληρωθεί, ίσως να μην συνέβαινε η τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες.

Τέμπη: Δεν έχουν καταβληθεί ακόμα οι εγγυήσεις

Τόσο στα συγκεκριμένα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ όσο και στους υπόλοιπους κατηγηρούμενους, οι οποίοι αφέθηκαν ελεύθεροι για τη μη ολοκλήρωση της σύμβασης 717, επιβλήθηκαν υπέρογκες εγγυήσεις που δεν μπορούν να αποπληρώσουν.

Σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, που επικαλείται τον δικηγόρο μία εκ των 23 κατηγορουμένων, κανείς δεν έχει καταβάλλει την εγγυοδοσία, ενώ έχουν απολογηθεί μέχρι σήμερα πέντε στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ και έχουν επιβληθεί συνολικά 3,5 εκατ. ευρώ ως εγγυήσεις.

Κατά περίπτωση, οι εγγυήσεις ξεκινούν από τις 500.000 και φτάνουν μέχρι τις 900.000 ευρώ, ενώ μέσα στις επόμενες ημέρες οι κατηγορούμενοι, που έχουν απολογηθεί, θα προσφύγουν νομικά κατά της Ευρωπαίας ανακρίτριας, ζητώντας την εξαφάνιση ή τη μείωση της εγγυοδοσίας.

Τι είναι η «Σύμβαση 717»

Είναι η σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ, που τροποποιήθηκε αρκετές φορές, πέρασε από χίλια κύματα και δεν ολοκληρώθηκε για να αποτρέψει τον θάνατο 57 νέων ανθρώπων. Στα χρόνια της κρίσης, την εποχή που τα κονδύλια στη χώρα έρχονταν με το σταγονόμετρο, η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε στη συγκεκριμένη σύμβαση τον Σεπτέμβριο του 2014.

Πρόκειται για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός).

Είναι η σύμβαση που, όπως υποστηρίζει η συντριπτική πλειοψηφία των σιδηροδρομικών, αν ολοκληρώνονταν, δεν θα είχε συμβεί ποτέ το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Η σύμβαση, την οποία ανέλαβε η κοινοπραξία ΤΟΜΗ - Alstom Transport έμεινε παγωμένη τουλάχιστον για τρία χρόνια, καθώς προέκυπταν συνεχώς «εμπόδια» και καθυστερήσεις. Ορισμένα από τα εμπόδια:

  • Κακός σχεδιασμός και ενστάσεις από την Επιτροπή Δημοσιονομικού Ελέγχου της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων Συγχρηματοδοτούμενων Προγραμμάτων.
  • Επιχειρηματικές διαμάχες.
  • Συγκρούσεις μετόχων.
  • Κυβερνητική αναλγησία.
Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA