Μενού
  • Α-
  • Α+

Ο πόλεμος στην Ουκρανία εκτίναξε τις τιμές του πετρελαίου και της βενζίνης στα ύψη. Ενώ μέχρι πριν λίγες εβδομάδες το λίτρο ήταν κοντά στο 1,60 τώρα αγγίζει τα 2,2 και πολλές φορές τα 2,3 ευρώ. Και ενώ οι πρατηριούχοι περιμένουν νέες αυξήσεις από την ερχόμενη εβδομάδα, ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης δίνει συμβουλές για να «καίει» λιγότερη βενζίνη το αυτοκίνητο. 

«Η προσεκτική συμπεριφορά πάω σιγά, κινούμαι ασφαλώς είναι η πιο οικονομική. Δεν κάνουμε οικονομία μόνο στα χρήματα αλλά και για το περιβάλλον. Δεν αποτελεί η χρήση του ΙΧ την βασική πηγή μολύνσεως, είναι ένα μεγάλο μέρος. Να το αντιμετωπίσουμε όμως σαν φιλοσοφία» είπε ο Ιαβέρης στο OPEN. «Πρώτον πηγαίνουμε σιγά και σταθερά για να μην σκοτωθούμε είναι το σημαντικότερο όλων. Πρέπει να έχουμε ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο, να είναι αλλαγμένα τα λάδια του, οι τριβές μέσα στον κινητήρα να είναι τέτοιες που να μειώνονται οι αντιστάσεις. Ενα βασικό κομμάτι είναι ο αέρας στα ελαστικά που αν έχεις 20% λιγότερο αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου από 2% έως 3% και δεν λειτουργεί καλά το αυτοκίνητο, χαλάει το λάστιχο και υπάρχει κατανάλωση και από εκεί», ανέφερε. 

Διαβάστε ακόμη: Βενζίνη: Ερχεται νέα αύξηση στην τιμή της την επόμενη εβδομάδα λένε οι πρατηριούχοι

«Μίνι αλεξίπτωτο το άνοιγμα των παραθύρων»

Οσο για τα ελαστικά έδωσε διευκρινίσεις πως «πρέπει να τα φουσκώσουμε σύμφωνα με τον κατασκευαστή ώστε να υπάρχει άριστη κύλιση. Το αυτοκίνητο πρέπει να είναι προετοιμασμένο». Για όσους θέλουν να ταξιδέψουν ο Ιαβέρης είπε «κοιτάμε την αεροδυναμική, δεν βάζουμε μεγάλα και ογκώδη αντικείμενα που δημιουργούν αντίσταση. Να προσπαθούμε να έχουμε μπαγκαζιέρες οι οποίες έχουν τον αεροδυναμικό σχεδιασμό. Επίσης σε μεγάλες ταχύτητες προσπαθούμε να μην ανοίγουμε τα παράθυρα γιατί έχουν αντιστάσεις. Αν έχεις ανοιχτά τα παράθυρα ο αέρας φρενάρει, σαν ένα μίνι αλεξίπτωτο». 

Για το γκάζι είπε πως «πρέπει να το πατάμε πάρα πολύ λίγο, να βρούμε που ορίζει ο κατασκευαστής την μάξιμουμ ροπή στρέψης, δηλαδή που δουλεύει ο κινητήρας. Ενα δεκαεξαβάλβιδο ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο δουλεύει ψηλά. Να βρουν το εύρος. Να μην πατάω το γκάζι πάρα πολύ ίσα – ίσα να τσουλάει το αυτοκίνητο και να παίρνει ταχύτητα. Δεν πρέπει να αυξομειώνουμε την ταχύτητα δηλαδή να πηγαίνουμε γρήγορα και μετά να φρενάρουμε απότομα για να σταματήσουμε στο φανάρι». Επίσης «τα full hybrid πρέπει να είναι φουλ φορτισμένες οι μπαταρίες τους για να κάνουν την επιθυμητή οικονομία». 

Η αεροδυναμική αντίσταση που... τρώει βενζίνη 

«Οσο ανεβαίνει η ταχύτητα είναι πολλαπλάσια η αεροδυναμική αντίσταση. Αν το αυτοκίνητο δεν έχει καλή αεροδυναμική αντίσταση μπορεί να είναι και 20% αυξημένη η κατανάλωση, αναλόγως με το πόσο πηγαίνεις. Δηλαδή και πιέζεις τον κινητήρα να πάει παραπάνω αλλά και η αεροδυναμική αντίσταση είναι πολλαπλάσια και αναγκάζεσαι να πατήσεις και άλλο το γκάζι. Γενικότερα επειδή εγώ πηγαίνω από Αφίδνες μέχρι Κηφισιά μέσα στα όρια στη Νέα Οδό, βλέπω τεράστια διαφορά όταν κινούμαι με 100 χιλιόμετρα και με 120 – 130 που δίνει όριο», είπε. 

Η σωστή θερμοκρασία για το κλιματιστικό στο αυτοκίνητο

Επίσης στα αυτοκίνητα «δεν κουβαλάμε αχρείαστα πράγματα, εργαλεία, πράγματα για διακοπές. Τον κλιματισμό δεν τον βάζουμε σε ιδιαίτερα χαμηλές θερμοκρασίες τώρα που έρχεται το καλοκαίρι. Να το ρυθμίζουμε το καλοκαίρι στους 21 – 22 βαθμούς γιατί πιέζει το κομπρεσέρ και καταναλώνει περισσότερα καύσιμα». 

Βενζίνη: Κέρδος 20% στην κατανάλωση

«Αν πηγαίνεις σιγά και στις στροφές που δίνει ο κατασκευαστής υπάρχει μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και είναι καλύτερο για το περιβάλλον. Για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο που καίει 10 λίτρα τα 100 χιλιόμετρα να καίει 8 τα 100 χιλιόμετρα, κέρδος 20%» είπε ο Ιαβέρης. 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA