Μενού
aerodromio iaponia
Το φλεγόμενο αεροπλάνο της Japan Airlines | ΑΠΕ-ΜΠΕ
  • Α-
  • Α+

Τα αίτια της τραγωδίας στο αεροδρόμιο Χανέντα της Ιαπωνίας, που στοίχισε την ζωή σε πέντε ανθρώπους που επέβαιναν σε αεροπλάνο της ακτοφυλακής, θα ερευνήσει μία ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας που αναμένεται αύριο (03/01) στην ασιατική χώρα.

Το Airbus Α350 της Japan Airlines συγκρούστηκε, κατά την προσγείωσή του στο αεροδρόμιο Χανέντα, με ένα Bombardier Dash 8 της ακτοφυλακής, το οποίο ετοιμαζόταν να απογειωθεί, χωρίς να έχουν ακόμα διευκρινιστεί οι λόγοι που οδήγησαν στο δυστύχημα.

Οι 367 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματος του Airbus πρόλαβαν να το εκκενώσουν, μολονότι είχε τυλιχθεί στις φλόγες. Οι πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροπλάνο της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν.

Η γαλλική BEA, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους. Τα Α350 κατασκευάζονται στην Τουλούζη, στη νοτιοδυτική Γαλλία. Η Japan Airlines έχει στον στόλο της 16 αεροπλάνα του ευρωπαϊκού ομίλου.

«Λάθος από άνθρωπο»

Στην ΕΡΤ μίλησε ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός, ο οποίος τόνισε ότι στο δυστύχημα «κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα», προσπαθώντας να εξηγήσει τους λόγους που προκάλεσαν το τραγικό δυστύχημα.

«Ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες. Δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες.

Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες» ανέφερε αρχικά ο κ. Καραϊωσηφίδης και στη συνέχεια μίλησε για τρεις παράγοντες που παίζουν ρόλο σε ένα τέτοιο περιστατικό.

«Ο έλεγχος στην προσέγγιση - προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου, το οποίο από ό, τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο. Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα.

Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».

 

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA