Μενού
Σούπερ Μάρκετ
Καταναλώτρια σε σούπερ μάρκετ | ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI
  • Α-
  • Α+

Στο 3% διαμορφώθηκε ο ρυθμός αύξησης στις τιμές στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον Ιανουάριο του 2024, σε σχέση με τον Ιανουάριο 2023, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) για την ακρίβεια.

Όπως αναφέρει η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega», σύμφωνα με την έρευνα, στην κατηγορία των τροφίμων καταγράφεται άνοδος κατά 3,39% τον Ιανουάριο 2024. Όσον αφορά τις κατηγορίες με λοιπά ταχυκίνητα είδη παντοπωλείου μη τροφίμων καταγράφεται πληθωρισμός της τάξης του 0,81%.

Τι έδειξε η έρευνα του ΙΕΛΚΑ για την ακρίβεια

Οι μεγαλύτερες μειώσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ καταγράφονται στα κάτωθι προϊόντα:

  • Χαρτικά, πάνες & σερβιέτες: -6,12%
  • Γάλα και χυμοί: -4,15%
  • Γιαούρτια και λοιπά γαλακτοκομικά: -4,11%
  • Αλλαντικά: -2,11%
  • Τυροκομικά: -1,79%

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται καταγράφονται στα κάτωθι προϊόντα:

  • Τροφές και είδη για κατοικίδια: +12,08%
  • Νερά και αναψυκτικά: +10,48%
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: +9,59%
  • Έτοιμα γεύματα: +8,2%
  • Βρεφικές και παιδικές τροφές: +6,98%

Σημειώνεται ότι στα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής και των ακραίων κλιματικών φαινομένων.

H κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», που περιλαμβάνει και το ελαιόλαδο, καταγράφει αύξηση κατά 5,18%. Η συγκρατημένη αύξησή της οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA