Μενού
tinder.jpg
Shutterstock
  • Α-
  • Α+

Για κάποιους είναι αναγκαίο κακό, για άλλους κάτι που δεν θα δοκίμαζαν ποτέ και για αρκετούς ένα χρήσιμο «εργαλείο» για την προσωπική τους ζωή. Ο λόγος για τα dating apps, τις εφαρμογές γνωριμιών, που γνωρίζουν άνθιση τα τελευταία χρόνια.

Πέρα από τις αντιλήψεις, τους ηθικούς κώδικες και τις επιθυμίες του κάθε ανθρώπου, οι αριθμοί είναι εκεί για να επιβεβαιώσουν ότι το συγκεκριμένο επιχειρηματικό εγχείρημα στέφθηκε με επιτυχία.

«Πλατφόρμες όπως το Tinder, το Hinge και το Bumble συνεχίζουν να αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συναντώνται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους», τονίζει η εταιρεία έρευνας αγοράς driveresearch.com.

Πίσω από τα κλικ, τα swipe και τα προφίλ, κρύβονται πολλά ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία, που συχνά αγνοούνται, σχετικά με τις εφαρμογές γνωριμιών.

Dating apps: Τα στοιχεία

Σύμφωνα λοιπόν με τα δεδομένα που παρουσιάστηκαν, περίπου το 30% των ενηλίκων των ΗΠΑ έχουν χρησιμοποιήσει τουλάχιστον μία φορά στο παρελθόν εφαρμογή γνωριμιών.

Αυτό που προκαλεί μεγαλύτερη έκπληξη πάντως είναι ότι αυτός ο αριθμός δεν έχει αυξηθεί όσο αναμενόταν από το 2019, παρά την πανδημία που μείωσε δραματικά τις δια ζώσης κοινωνικές επαφές και γνωριμίες.

Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι πάνω από 1 στους 3 Αμερικανούς πιστεύουν ότι οι αλγόριθμοι δεν μπορούν να «ματσάρουν» τον έρωτα ανάμεσα σε δύο άγνωστους.

Τι ισχύει με τα έσοδα των εταιρειών που διαχειρίζονται dating apps;

Dating apps: Σούπερ κέρδη

Το 2022 τα έσοδα του Tinder ανήλθαν σε 1,79 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, δηλαδή σημειώθηκε αύξηση περίπου 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Την ίδια χρονιά, το Bumble κατέλαβε τη δεύτερη θέση στον κλάδο, με έσοδα πάνω από 900 εκατ. δολάρια και αύξηση 19%. To Hinge ήταν τρίτο σε έσοδα παγκοσμίως, στην αγορά των dating apps με 284 εκατομμύρια δολάρια, ωστόσο κατέγραψε αύξηση 44% σε σχέση με το 2021. Συνολικά, η αγορά εφαρμογών γνωριμιών είχε έσοδα 4,94 δισεκατομμύρια δολάρια.

Υπολογίζεται ότι πάνω από 300 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν εφαρμογές γνωριμιών παγκοσμίως, με περίπου 20 εκατομμύρια να πληρώνουν για premium λειτουργίες.

Dating apps: Ο κολοσσός Match Group

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Match Group σημείωσε κέρδη 3,1 δισ δολαρίων το 2022.

Πρόκεται για την εταιρεία που διαχειρίζεται πάνω από 20 εφαρμογές, πλατφόρμες και ιστότοπους γνωριμιών. Hinge, Match.com, Plenty of Fish, Ok Cupid, Tinder και Bumble ανήκουν, μεταξύ άλλων, στην Match Group.

Να σημειωθεί ότι το Tinder και το Badoo συμμετείχαν σε «μια κούρσα δύο αλόγων» για το σύνολο των χρηστών από το 2015 μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Το Tinder δε σταμάτησε να αναπτύσσεται το Badoo έχασε έδαφος και πλέον το Bumble, που ανήκει στον ίδιο όμιλο, είναι το Νο2.

Στα τέλη του 2017, το σύνολο των εσόδων της αγοράς διαδικτυακών γνωριμιών δεν είχε ακόμη φτάσει τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Μετά το 2018, η αγορά σημείωσε άνοδο και έως το 2021 έφτασε στο υψηλό ρεκόρ των 5,61 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Όσο για την ημέρα με την περισσότερη «κίνηση» στις εν λόγω εφαρμογές, είναι σύμφωνα με τα στοιχεία η πρώτη Κυριακή του Ιανουαρίου. Η χρήση μπορεί να αυξηθεί έως και 75% εκείνη την ημέρα σε σύγκριση με τον υπόλοιπο χρόνο.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA