Μενού
  • Α-
  • Α+

Ολομέτωπη επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή την ανάρτηση του Χριστόφορου Βερναρδάκη έκανε από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. κατηγόρησε το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης για «εκτσογλανισμό της δημόσιας ζωής» αναφέροντας πως το περιστατικό με τα όσα έγραψε ο κ. Βερναρδάκης κατά της Νίκης Κεραμέως «είναι πολακισμός, συριζαϊκός φαρισαϊσμός».

Διαβάστε ακόμη: LIVE η συζήτηση στη Βουλή για το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Από το βήμα της Βουλής, ο πρωθυπουργός κάλεσε τον Αλέξη Τσίπρα « Αν τολμά να έρθει να αναμετρηθούμε, αντί να κρύβεται. Να πει πως καταδικάζει απερίφραστα». Παράλληλα αναφέρθηκε και στην επίθεση στα γραφεία της Real σημειώνοντας πως μπήκαν «βόμβες στα γραφεία ενός σταθμού που την προηγούμενη ημέρα κατέκρινε τον Βερναρδάκη».

Στον επίλογο της ομιλίας του για τα Πανεπιστήμια και τις αλλαγές στην παιδεία, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέφερε απευθυνόμενος προς τον απόντα Αλέξη Τσίπρα: «Που είναι ο κ Τσίπρας; Μήπως συναντιέται με τον κ. Λυμπερόπουλο; Θα σας πω γιατί δεν είναι εδώ. Αν ήταν εδώ θα αναγκαζόταν να τοποθετηθεί ο ίδιος για τις απίστευτες αθλιότητες τυου κ. Βερναρδάκη. Αν έχει το πολιτικό θάρρος, να ζητήσει ο ίδιος μια προσωπική συγγνώμη από την υπουργό Παιδείας. Δεν είμαι σίγουρος πως θα το κάνει. Αυτόπου είδαμε δεν είναι ένα μεμωνομένο περιστατικό. Ο βερναρδακισμός είναι ένα πολακισμός, ένας συριζαϊκός φαρισαϊσμός. Εκτσογλανισμός της δημόσιας ζωής. Το τελευταίο σκαλοπάτι του λαϊκισμού. Είναι τοξικότητα» είπε.

Και συνέχισε: «Πριν από τις αθλιότητες Βερναρδάκη υπήρξαν και άλλες αθλιότητες κατά της υπουργού Παιδείας. Οπως όσα είχε πει ο Νίκος Φίλης πως τα παιδιά της θα τη θυμούνται σαν τη μητέρα που κατέσφαξε σαν Ηρώδης, 20χιλ. παιδιά από τα πανεπιστήμια. Ολα αυτά έχουν αρχή, μέση και τέλος στην αθλιότητα. Τα 3 μέτρα του Πολάκη τα μαχαίρια του Φίλη οι αθλιότητες Βερναρδάκη. Ολα αυτά από ένα κόμμα το οποίο μιλά για την ποιότητα του δημόσιου διαλόγου. Και όλα αυτά την ώρα που επιτέθηκαν σε ένα σταθμό που επέκρινε τις δηλώσεις Βερναρδάκη».

Ο πρωθυπουργός άρχισε την ομιλία του στο πλαίσιο της συζήτησης για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία» με αναφορά στην τρομοκρατική -όπως την χαρακτήρισε- επίθεση στα γραφεία του Real FM. «Εκφράζω την οργή μου για την άνανδρη επίθεση στα γραφεία του ραδιοφωνικού σταθμού Real. Να είστε σίγουροι πως η ελευθερία του Τύπου δεν φιμώνεται από τέτοιες τρομοκρατικές ενέργειες» σημείωσε μεταξύ άλλων.

Συνεχίζοντας τόνισε πως: «Η παιδεία είναι αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας. Μάθηση για όλα τα Ελληνόπουλα με κατάρτιση που τα βοηθά να χτίζουν με τη δική τους αξία, το δικό τους μέλλον». Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις 25.000 διορισμούς εκπαιδευτικών αλλά και τις αλλαγές που γίνονται στην παιδεία. Υποστήριξε επίσης πως: «ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω, αλλά οι ίδιες δυνατότητες σε ίδιους ανθρώπους με τις ίδιες φιλοδοξίες. Νοιάζομαι δεν σημαίνει τους χαϊδέυω τα αυτιά για να τους στρέψω σε σχολές με ανύπαρκτο αύριο. Σημαίνει πως οπλίζω τα μυαλά με κατάλληλες σπουδές που τους επιτρέπουν να αρπάξουν τις ευκαιρίες του μέλλοντος, με βάση τα πραγματικά ζητήματα της αγοράς εργασίας. Οι ψεύτικες υποσχέσεις κατασκευάζουν ψεύτικες ζωές».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως «τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας απηχούν τα άρθρα του νομοσχεδίου, εξ ου και η απήχηση τους υπερβαίνει τα κομματικά όρια» ενώ επισήμανε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι της πανεπιστημιακής κοινότητας έχει αγκαλιάσει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ακόμη και ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, 3 στους 4 συμφωνούν με το ελληνικό «Εράσμους», 4 στους 5 με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης. Είναι η κατάλληλη πρωτοβουλία στην κατάλληλη στιγμή, είναι η ώρα και η αξιωματική αντιπολίτευση να ακούσει τις απόψεις των φίλων της».

«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει σε μία παγκόσμια τροχιά»

«Το δημόσιο πανεπιστήμιο μπαίνει πλέον σε μία παγκόσμια τροχιά, δημιουργεί πιο ολοκληρωμένους επιστήμονες» είπε συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο πρωθυπουργός. «Πρακτικά οι φοιτητές μας δεν πρέπει να βλέπουν τη σχολή τους ως μία τετραετή παράταση των σχολικών τους χρόνων, όχι σαν μία μηχανή απονομής πτυχίων χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας» συμπλήρωσε και υπογράμμισε «Τα νέα προγράμματα θα ιδρύονται από τα ίδια τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Ύστερα από δεκαετίες αυτή η κυβέρνηση έρχεται να απελευθερώσει την δράση των πανεπιστημίων από την εκτελεστική εξουσία, παύει δηλαδή ο κρατικός πατερναλισμός».

Ενώ απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, είπε πως «θα αναμένω με μεγάλο ενδιαφέρον πώς θα τοποθετείτε όλοι στην κατ’ άρθρων ψηφοφορία, γιατί είναι εύκολη η γενική κριτική από την αντιπολιτευση. Μη βρεθούμε στην κατάσταση ενώ διαφωνείτε επί της αρχής θα έχετε ψηφίσει περισσότερα από τα μισά άρθρα για να πέσουν οι μάσκες της υποκρισίας και σε αυτήν την αίθουσα».

Και συνέχισε: «Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα. Ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης, που θα είναι μία πρόβα για την επόμενη ημέρα. Όλα αλλάζουν αλλά και ο τρόπος διακυβέρνησης των Πανεπιστημίων, για να εκλείψουν τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Και οι καθηγητές μας να είναι ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά και με τη συμμετοχή καθηγητών άλλων ιδρυμάτων».

«Τμήματα χωρίς σκοπό»

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερο παράδειγμα αδιαφορίας για την εκπαίδευση και εκμαυλισμού της κοινωνίας από την μαζική ίδρυση πανεπιστημιακών ιδρυμάτων από την προηγούμενη κυβέρνηση λίγο πριν φύγει», συνέχισε ο πρωθυπουργός, κατηγορώντας τον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στον χώρο των ΑΕΙ. «Τμήματα από το τίποτε για το τίποτε, χωρίς κανέναν σκοπό» τόνισε για να συμπληρώσει πως «Είχαμε το θάρρος να αναστείλουμε τη συγκεκριμένη πολιτική».

Συνεχίζοντας την ομιλία του, σημείωσε πως «η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα. βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία».

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA