«Εάν προκύψει κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ - που είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο - θα επηρεάσει όλη την παγκόσμια οικονομία, όχι μόνο την ναυτιλία, καθότι τα πλοία και ο εμπορικός στόλος, παγκοσμίως, που διακινεί το 90% του εμπορίου, θα πρέπει να κάνουν τον κύκλο της Αφρικής, προκειμένου να μπορέσει να φτάσει σε λιμάνια ευρωπαϊκά, αμερικανικά κ.ο.κ.» δήλωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΪ, επισημαίνοντας ότι αυτή είναι μια πολύ ευμετάβλητη συντεταγμένη «καθότι ανέβηκαν οι τιμές του πετρελαίου 7-10% τις τελευταίες μέρες, λόγω αυτής της τεράστιας κρίσης».
Διαβάστε επίσης: Στο «τραπέζι» από το Ιράν το κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ: Μήνυμα Χαμενεΐ για ΗΠΑ - Ισραήλ
Ο κ. Κικίλιας επανέλαβε, για ακόμη μία φορά, ότι προτεραιότητα αποτελούν «οι ναυτικοί μας και τα πλοία μας», σημειώνοντας ότι «έχουμε κατά μέσο όρο 170 με 180 ελληνόκτητα πλοία στην ευρύτερη περιοχή του κόλπου του Περσικού και 70 με 80 πλοία περνάνε ανά εξάωρο ή οκτάωρο, από τα στενά του Ορμούζ και 15 με 20 πλοία με ελληνική σημαία.
Μελετάμε πολύ προσεκτικά τις κινήσεις μας. Ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εκδίδει notice, δηλαδή προειδοποιητικές ειδοποιήσεις, ανά πάσα στιγμή, προς όλα τα πλοία μας και τους πλοιοκτήτες μας», ενώ παράλληλα, επιβεβαίωσε ότι δεν έχει υπάρξει καμία επίθεση, μέχρι στιγμής, σε κανένα πλοίο στην περιοχή.

Αναφορικά με τις στρατηγικές επενδύσεις που διασφαλίζουν την εσωτερική ασφάλεια της χώρας, ο Υπουργός τόνισε πως, ήδη, τρέχουν διαγωνισμοί για την προμήθεια drone, σενσόρων, δορυφορικών λήψεων, καμερών Inflared και ειδικών τεχνολογικών δεδομένων για το Λιμενικό Σώμα «έτσι ώστε, ο Θάλαμος Επιχειρήσεων του Υπουργείου, να μπορεί να έχει τα μάτια του στο Ανατολικό Αιγαίο και να βλέπει τα πάντα» όπως είπε και πρόσθεσε:
«Εάν στους 15 μήνες που προηγήθηκα στην Πολιτική Προστασία, μετά από εντολή του Πρωθυπουργού, που υλοποίησα το πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, το μεγαλύτερο πρόγραμμα προμηθειών στην Πολιτική Προστασία και τώρα είμαστε State of the Art, διαλειτουργικοί με τεχνητή νοημοσύνη Engage 112 κλπ, το ίδιο έχω υποχρέωση να κάνω - και θα κάνω - στους επόμενους μήνες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κάτι παραπάνω.
Οι λιμενικές υποδομές, που είναι βαριά έργα και απαιτούν περιβαλλοντικούς όρους, είναι υποχρέωσή μου και υποχρέωσή μας να τα προχωρήσουμε, καθώς η Ναυτιλία, ο Τουρισμός, οι υπηρεσίες και το Real - Estate, λίγο έως πολύ, είναι το σύνολο των εσόδων που έχουμε ως χώρα».
Η κίνηση στα Στενά του Ορμούζ
Βίντεο το οποίο δημοσιοποιήθηκε μέσω του X, παρουσιάζει με ακρίβεια τον τεράστιο όγκο δραστηριότητας στα Στενά του Ορμούζ, προκειμένου να γίνουν πλήρως αντιληπτές οι επιπτώσεις του κλεισίματος στην παγκόσμια κοινότητα.
Το βίντεο, δημιουργήθηκε από τον Βρετανό Κρεγκ Τέιλορ και καταγράφει και απεικονίζει την κίνηση μόνο των δεξαμενόπλοιων μέσω του στενού του Ορμούζ, κατά τη διάρκεια μιας τυπικής ημέρας, και συγκεκριμένα της Παρασκευής 13 Ιουνίου, λίγες μόνο ώρες μετά την Ισραηλινή επίθεση στο Ιράν.
Μήπως υποτιμάμε το Ιράν; Ποια η στρατιωτική του δύναμη - Η σύγκριση με Ισραήλ
- Άγριο ξέσπασμα Γλυκερίας για πλάνα από την επιστροφή στην Ελλάδα: «Πάτε καλά ρε; Κινδυνεύω»
Η μεγαλύτερη παραβίαση δεδομένων στην ιστορία: Διέρρευσαν 16 δισ. κωδικοί Facebook, Apple και Google
Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.