Κοινωνία
LIVE: ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ ΠΡΙΝ ΑΠΟ

Εθνική Πινακοθήκη: Την Πέμπτη η απολογία του 49χρονου - Τι λέει ο δικηγόρος του για τη ληστεία των πινάκων Μοντριάν, Πικάσο

Ο δικηγόρος του 49χρονου απάντησε γιατί δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες των Μοντριάν, Πικάσο που εκλάπησαν από την Εθνική Πινακοθήκη

Ο δράστης της κλοπής των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη στον εισαγγελέα (πηγή: eurokinissi)
Ο δράστης της κλοπής των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη στον εισαγγελέα (πηγή: eurokinissi)

Προθεσμία για αύριο Πέμπτη (30/6) στις 12 το μεσημέρι ζήτησε και πήρε ο κατηγορούμενος για την κλοπή των πινάκων Μοντριάν, Πικάσο από την Εθνική Πινακοθήκη. Ο 49χρονος μεταφέρθηκε το πρωί της Τετάρτη στην εισαγγελία.

Διαβάστε ακόμη: Εθνική Πινακοθήκη: Το Twitter «ξεσάλωσε» από την πτώση του πίνακα του Πικάσο

Όπως δήλωσε ο δικηγόρος του Σάκης Κεχαγιογλου: «Ο εντολέας μου ζήτησε προθεσμία για αύριο Πέμπτη στις 12 η ώρα και το αίτημα έγινε δεκτό από το ανακριτή. Θα λάβουμε πλήρη αντίγραφα της δικογραφίας και θα τοποθετηθουμε. Ο εντολέας μου, κατά δήλωση του, ποτέ δεν επιχείρησε να πουλήσει τους πίνακες, ούτε στο εξωτερικό, ούτε στην Ελλάδα».

«Δεν ήθελε να βάλει χλωρίνη στους πίνακες»

Σε ερώτηση γιατί δεν επέστρεψε νωρίτερα τους πίνακες, ο δικηγόρος απάντησε πως: «Η επιστήμη λέει ότι στους πίνακες πάνω υπάρχει το dna. Για να το εξαφανίσει, θα έπρεπε να βάλει χλωρίνη. Δεν ήθελε να τους καθαρίσει με χλωρίνη και να τους καταστρέψει»

Στο αν υπήρχε κίνδυνος για τους πίνακες τους οποίους είχε κρύψει κοντά σε ρέμα στο Πόρτο Ράφτη ο κ. Κεχαγιόγλου απάντησε ότι: «Οι πίνακες κινδύνεψαν από άλλους λόγους όχι από τον εντολέα μου».

Image
Ο Σάκης Κεχαγιόγλου (πηγή: eurokinissi)
Ο δικηγόρος Σάκης Κεχαγιόγλου (πηγή: eurokinissi)

Ποιος είναι ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που ρήμαξε την Πινακοθήκη

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής που συνελήφθη για τη «ληστεία του αιώνα» στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012, όταν άρπαξε πίνακες του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν συνελήφθη από τους αστυνομικούς. Πρόκειται για έναν άνθρωπο που λάτρευε την τέχνη, όπως δηλώνει και ο ίδιος στο προφίλ του στα social media.

Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής είχε καταστρώσει ένα ολόκληρο σχέδιο και κατάφερε να τρυπώσει στην Εθνική Πινακοθήκη και να αρπάξει έναν πίνακα Πικάσο και έναν Μοντριάν, σε μία ληστεία που είχε αφήσει εποχή, καθώς τα έργα τέχνης είναι αμύθητης αξίας. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής και πατέρας δύο παιδιών είχε οργανώσει τόσο καλά το σχέδιό του για το πώς θα μπει στην Εθνική Πινακοθήκη, για το πώς θα αρπάξει τους πίνακες του Πικάσο και πώς θα φύγει από την Εθνική Πινακοθήκη με Μετρό.

Τα τρία αναπάντητα ερωτήματα

Οι ισχυρισμοί του 49χρονου ελαιοχρωματιστή ότι έδρασε μόνος στην κλοπή του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012 έρχονται σε αντίθεση με τα σήματα από το σύστημα συναγερμού και την... κοινή λογική. Μπορεί για την ΕΛ.ΑΣ. ο φάκελος της μεγάλης κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη των έργων του Πάμπλο Πικάσο και του Πιτ Μοντριάν να έκλεισε με την σχεδόν πανηγυρική συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ωστόσο, στην ατμόσφαιρα αιωρούνται τρία «καυτά» ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις.

Το πρώτο έχει να κάνει με το εάν ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής έδρασε μόνος του στην Εθνική Πινακοθήκη, όπως υποστηρίζει. Αυτό φαίνεται να το αποδέχονται οι Αρχές. Μία τέτοια κλοπή φαντάζει απίθανο να έχει οργανωθεί και εκτελεστεί από έναν και μόνο άνθρωπο – χωρίς υποστηρικτική ομάδα δηλαδή -, ο οποίος μάλιστα για 9 χρόνια διέφευγε της σύλληψης. Εδώ πρέπει να προσθέσουμε και κάτι ακόμα που δεν έχει απαντηθεί: Την ημέρα της ληστείας (σ.σ. το βράδυ της 8ης Ιουνίου 2012) ο συναγερμός χτύπησε γιατί εντόπισε ταυτόχρονα δύο ενεργοποιημένες «παγίδες».

Ένα δεύτερο ερώτημα έχει να κάνει με το τι πραγματικά έγινε ο τρίτος πίνακας που εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη, με τον 49χρονο ελαιοχρωματιστή να υποστηρίζει ότι τον κατέστρεψε και τον πέταξε στην τουαλέτα. Για ποιο λόγο να μπει στη διαδικασία να κλέψει ένα έργο που φιλοτεχνήθηκε τον 17ο αιώνα, απλά και μόνο για να το ξεφορτωθεί; Οι πίνακες που φιλοτέχνησαν Πικάσο και Μοντριάν δείχνουν ότι ο άνθρωπος που πραγματοποίησε την κλοπή δεν πήγε στα... τυφλά (σ.σ. όπως φέρεται να υποστήριξε προανακριτικά ο 49χρονος), γι’ αυτό και δεν μοιάζει πολύ πειστική η εκδοχή της καταστροφής.

Το τρίτο ερώτημα έχει να κάνει με την ανάλυση του ψηφιακού υλικού από την Εθνική Πινακοθήκη. Ο 49χρονος υποστήριξε ότι πήγαινε επί έξι μήνες σχεδόν καθημερινά για να «σκανάρει» τον χώρο και τους φύλακες. Είναι δυνατόν στην ανάλυση του βιντεοληπτικού υλικού να μην έγινε αντιληπτός; Να μην κίνησε τις υποψίες κανενός; Πολλώ δε μάλλον όταν ο φύλακας που τον είδε είχε δώσει σχεδόν ακριβή υψομετρικά χαρακτηριστικά του, άρα υπήρχε μία βάση για την έρευνα.

Google NewsΑκολουθήστε το reader.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

TAGS
#κλοπή #πίνακες #Εθνική Πινακοθήκη #Πάμπλο Πικάσο

Best of Internet