Μενού
  • Α-
  • Α+

Ερωτηματικά προκαλεί ο διάλογος της Πυροσβεστικής με τους υπεύθυνους της Αττικής Οδού τη στιγμή που ο χιονιάς της κακοκαιρίας Ελπίς είχε εκδηλωθεί στο λεκανοπέδιο. Στη συνομιλία που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ALPHA, μία ημέρα μετά τη διάψευση από τους επικεφαλής του οδικού άξονα πως ήταν ενημερωμένοι εγκαίρως, από την Αττική Οδό φέρονται να έλεγαν: «μην ανησυχείτε το 'χουμε».

Σύμφωνα με τον ALPHA, αρχικά αξιωματικός της  Πυροσβεστικής ζήτησε από την Υπηρεσία του να κλείσει η Αττική Οδός, αίτημα που μεταφέρθηκε ως εισήγηση στους υπευθύνους του οδικού άξονα, οι οποίοι απάντησαν «το ΄χουμε». Ο διάλογος αυτός έγινε στις 11:30 το πρωί, ενώ οι αρμόδιοι αποφάσισαν τελικά να κλείσουν το δρόμο στις 6 το απόγευμα.

Ο διάλογος: 

  • Αξιωματικός σε κέντρο της Πυροσβεστικής: Κέντρο πρέπει να κλείσει η Αττική Οδός. Υπάρχει πολύ έντονη χιονόπτωση θα υπάρξει πρόβλημα. 
  • Πυροσβεστική σε Αττική Οδό: Εισηγούμαστε να κλείσετε την Αττική Οδό. Μας διαβιβάζουν ότι θα υπάρξει πρόβλημα. 
  • Αττική Οδός: Μην ανησυχείτε το 'χουμε 

Η διάψευση και το έγγραφο 

Μετά τις εικόνες με τους εγλωβισμένους εν μέσω χιονιά στην Αττική Οδό προκλήθηκε θύελλα αντιδράσεων και η διαχειρίστρια εταιρεία αποφάσισε την αποζημίωση κάθε οδηγού με 2.000 ευρώ, μετά από εισήγηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Σε ρεπορτάζ που προβλήθηκε το βράδυ της Τετάρτης (26/1) στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΙ, παρουσιάστηκε έγγραφο σύμφωνα με το οποίο η διοίκηση της Αττικής Οδού είχε ενημερωθεί από τις 10 π.μ. της Δευτέρας (24/1) για το κλείσιμο του δρόμου αρχικά για τα βαρέα οχήματα. 

Η Αττική Οδός από την πλευρά της διέψευσε το εν λόγω έγγραφο και σε ανακοίνωση που εξέδωσε υποστήριζε πως: «Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. διαψεύδει κατηγορηματικά την πληροφορία που μετέδωσε τηλεοπτικός σταθμός, και αναπαράγουν ενημερωτικά μέσα, σύμφωνα με την οποία ζητήθηκε από την Τροχαία να κλείσει η Αττική Οδός στις 10.00 π.μ. της Δευτέρας και η εταιρεία δεν το δέχθηκε».

Ποιος αποφασίζει για το κλείσιμο του δρόμου; 

Στο μεταξύ, η σύμβαση του κράτους με την διαχειρίστρια εταιρεία της Αττικής Οδού, σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, προβλέπει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία είναι αυτή που αποφασίζει για την διακοπή της κυκλοφορίας, δηλαδή αυτή το ζητάει από την Τροχαία η οποία δεν μπορεί να αποφασίσει μονομερώς. 

Αττική Οδός: Τα εκχιονιστικά μηχανήματα 

Η Αττική Οδός φέρεται να είχε ενημερώσει την Πολιτική Προστασία ότι διαθέτει 19 εκχιονιστικά μηχανήματα σε 6 κρίσιμα σημεία. Όπως αποκαλύπτει το MEGA και ο Βασίλης Λαμπρόπουλος, ένα από τα κρίσιμα σημεία στα οποία βρίσκονταν εκχιονιστικά, ήταν στην έξοδο της δυτικής περιφερειακής Υμηττού αλλά όπως προκύπτει από έγγραφο της Πολιτικής Προστασίας, όταν ζητήθηκε να ενεργοποιηθούν τα 3 εκχιονιστικά από το συγκεκριμένο σημείο, διαπιστώθηκε από υπεύθυνους της Πολιτικής Προστασίας ότι κανένα από αυτά τα τρία αυτοκίνητα δεν είχε καύσιμα.

Οι υπεύθυνοι της Πολιτικής Προστασίας έφεραν καύσιμα ώστε να τα κινητοποιήσουν αλλά ήδη τα εκχιονιστικά μηχανήματα είχαν εγκλωβιστεί και δεν μπορούσαν να κάνουν οποιαδήποτε κίνηση. Τελικά έφεραν 4 ή 5 άλλα εκχιονιστικά μηχανήματα αρκετά αργότερα από Μαλακάσα. Σύμφωνα με το Mega, αυτά τα 19 για τα οποία είχε ενημερώσει η Αττική Οδός ότι ήταν διαθέσιμα, εκφράζονται αμφιβολίες για το ποια ήταν η δυνατότητα ενεργοποιήσής του.

Google News

Ακολουθήστε το Reader.gr στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA