Μενού
  • Α-
  • Α+

Μυστικά και συμβουλές για ισορροπημένη διατροφή έδωσε ο διατροφολόγος Μάνος Δημητρούλης. Μέσα από απλά παραδείγματα απέδειξε πως διατροφικές επιλογές που θεωρούν άνθρωποι ότι είναι υγιεινές μπορούν να προσθέσουν κιλά ενώ μία βραδιά με φίλους μπορεί να δώσει μέσα σε λίγη ώρα όσες θερμίδες χρειάζεται ένας ενήλικας μέσα στο 24ωρο. 

Διαβάστε ακόμη: Γκίκας Μαγιορκίνης: Γιατί αυξήθηκαν τα κρούσματα γρίπης - Το 50% των Ελλήνων κόλλησε κορονοϊό το καλοκαίρι

Ο διατροφολόγος Μάνος Δημητρούλης έδωσε εναλλακτικές μιλώντας στο OPEN για μια πιο ισορροπημένη διατροφή σε όσους είναι εκτός σπιτιού: 

Σε μία βραδιά με φίλους: 

  • Δύο καλαμάκια μισή πίτα και ένα ποτήρι κρασί είναι 670 θερμίδες. - Δύο τυλιχτά με πίτα, λίγες πατάτες και δύο ποτήρια κρασί είναι 1920 θερμίδες, όσες περίπου χρειάζεται μία γυναίκα όλη την ημέρα για να συντηρήσει τα κιλά της. 
  • Ενα ποτήρι κρασί έχει 120 θερμίδες. - Ενα ποτήρι κρασί με τρία κριτσίνια, λίγο σαλάμι, τρεις φέτες τυρί και δύο φέτες ζαμπόν έχει 690 θερμίδες. 
  • Τέσσερα κομμάτια πίτσα και ένα ποτήρι κρασί έχουν 840 θερμίδες. - Οκτώ κομμάτια πίτσα, δύο ποτήρια κρασί και μία μπάλα παγωτό εχουν 2350 θερμίδες. 

Στην παραλία:

  • Ενα κλαμπ σάντουιτς έχει 900 θερμίδες με την μαγιονέζα και τις τηγανιτές πατάτες, δύο άπερολ 360 θερμίδες και δύο τυροπιτάκια 280 θερμίδες. Οι συνολικές θερμίδες ανέρχονται σε 1540, όσες περίπου παίρνει μία γυναίκα που κάνει δίαιτα για ένα 24ωρο. - Μία τορτίγια έχει 400 θερμίδες, ένα παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη 3 θερμίδες και μία φρουτοσαλάτα 160 θερμίδες με αποτέλεσμα το σύνολο να είναι 563 θερμίδες. 

«Δεν τρώω τίποτα αλλά δεν χάνω»

Ο κ. Δημητρούλης αναφέρθηκε και στους ανθρώπους που λένε... «δεν τρώω τίποτα όλη την ημέρα αλλά δεν χάνω». Ανέφερε πως συνήθως δεν τρώνε το πρωί, πιέζονται μέχρι το μεσημέρι και καταναλώνουν περίπου 1,5 κουλούρι. Στη συνέχεια γυρίζουν στο σπίτι και τσιμπούν δύο κριτσίνια με μία φέτα τυρί του τοστ και πέντε πιρουνιές μακαρόνια. Ομως η πείνα... συνεχίζει και τρώνε λίγες φακές. Επειτα επειδή πεινούν τσιμπούν λίγους ξηρούς καρπούς ή σοκολάτα με αποτέλεσμα να καταναλώσουν 1920 θερμίδες στο τέλος της ημέρας, από τις οποίες οι 400 είναι από τις φακές. Ενδεικτικά ακόμα ένα παράδειγμα: 

  1. Δύο σνακ: 300 γραμμάρια μαύρη μπαγκέτα (850) και μία μπάρα δημητριακών 90 γραμμαρίων (458) έχουν 1308 θερμίδες. 
  2. 300 γραμμάτια νουντλς με γαρίδες (450), ένα τοστ (240), έξι μπισκότα μιράντα (132), 280 γραμμάρια σαλάτα με φακές (448) και μία μερίδα καρπούζι (120), έχουν 1390 θερμίδες. 

Ενα τυπικό καλό πρόγραμμα διατροφής με 1440 θερμίδες περιλαμβάνει: 

  • 08:00 – Δύο αυγά βραστά και μία φέτα ψωμί 
  • 11:00 – Μία μπανάνα και ξηρούς καρπούς 
  • 14:00 – Μπιφτέκια με ρύζι και σαλάτα
  • 18:00 – Γιαούρτι 
  • 22:00 – Σαλάτα
  • 23:00 – Βραστό αυγό 

Το μυστικό για να χάσεις κιλά 

«Η συνειδητότητα. Κόσμος λέει πως θα ξεκινήσει να χάσει κάποια κιλά. Αλλά μέσα στην ημέρα περισσότερο πεινάμε, καταλήγουμε τις βραδινές ώρες στο σπίτι να πεινάμε και να τρώμε πολλά και διάφορα. Ξεκινάμε να φάμε κάτι, μετά κάνουμε μία βόλτα να φάμε δύο κριτσίνια, μετά από μισή ώρα τρώμε μερικούς ξηρούς καρπούς», λέει ο κ. Δημητρούλης. Οσο για τον κορεσμό: «ο κορεσμός έρχεται με την πρωτεΐνη. Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι μέσα στην ημέρα πρέπει να τρώμε πιο πρωτεϊνικά πράγματα. Μέσα στην ημέρα τρώμε κουλούρι, κριτσίνια. Δεν χορταίνουμε», λέει.